OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Steria är en ledande europeisk leverantör av verksamhetsnära IT-tjänster.Vi lägger stor vikt vid att bygga strategiska partnerskap med våra kunder inom utvalda branscher: offentlige sektor, finans, telekommunikation, energi och transport.Steria tillhandahåller konsulttjänster för våra kunders kärnverksamhet, utvecklar deras IT-system och sköter driften.I oktober 2007 förvärvade Steria det brittiska företaget Xansa.Den nya koncernen har mer än 18 000 medarbetare i 16 länder.Steria omsatte 1,8 miljarder euro, pro-forma, per den 31 december 2006.Steria har sitt huvudkontor i Paris och är noterade på Parisbörsen Euronext, Eurolist. I Sverige erbjuder vi konsult- och systemintegrationstjänster samt lösningar inom IT-säkerhet, infrastruktur och drift- & övervakning.Vi är ca 170 anställda och omsätter ca 300 miljoner kronor.Om Steria: www.steria.com Vår avdelning inom Managed Services i Sverige består av drift, service desk samt en konsultdel som tillsammans ansvarar för ett flertal större kunder och deras IT- miljöer.Till vår Service Desk i Danderyd söker vi nu supportpersonal som vill vara med att bygga Sveriges bästa Service Desk. I vår Resolution group, 2:a linjen, arbetar vi med att lösa de ärenden som inte kan hanteras i Call Group.Detta sker via telefonsamtal, epost samt fjärrstyrning av kundernas datorer. Utöver att lösa problem kommer du också att dokumentera och delge dina kollegor av din kunskap och erfarenhet.Vi tror att du har flera års erfarenhet av problemlösning på klient och servernivå.Ett gediget tekniskt kunnande och intresse kombinerat med ett serviceinriktat sätt är därför viktigt för att trivas i denna arbetsroll. Du har: .goda kunskaper om Microsofts serverplattform .goda kunskaper i Citrix .goda kunskaper i Active Directory Erfarenhet eller goda kunskaper inom följande områden är meriterande: .SQL .Exchange .VPN .Nätverksskrivare/printserver .backup/SAN .hård- och mjukvara .Lotus Notes/Domino Då vi arbetar i en arbetsmiljö med högt tempo är det viktigt att du kan kombinera egenskaperna stresstålig och strukturerad med en förmåga att läsa av kunder och ge den allra bästa Servicen. I denna rekrytering samarbetar vi med IT- Resurs.Urval och intervjuer kommer att ske löpande, så vi ser fram emot din ansökan snarast möjligt!