Supportredaktör på heltid till SVT!

Supportredaktör på heltid till SVT!

Arbetsbeskrivning

Academic Work söker för SVT Kommunikations räkning en Supportredaktör till avdelningen Publikdialog. I rollen som Supportredaktör kommer du prata med SVT:s publik och göra deras röst hörd på företaget. Du får en viktig roll på SVT där du kommer samarbeta med många olika personer och team. Tillsammans med dina kollegor på Publikdialog arbetar du för att utveckla SVT:s dialog med publiken. Sök rollen idag, vi arbetar med löpande urval.

OM TJÄNSTEN
SVT Kommunikation är en ledningsenhet som arbetar med kommunikation och marknadsföring där du får bygga på dina kunskaper inom SVT, mediebranschen och journalistiskt arbete. SVT vill erbjuda ett utbud som engagerar, underhåller och berikar - för alla åldrar och intressen. SVT strävar efter att skapa förutsättningar för ett Sverige där alla är mer nyfikna och insatta. SVT verksamhet bedrivs självständigt i förhållande till politiska, kommersiella och andra intressen i samhället och finansieras via public service-avgiften.

Positionen gäller ett uppdrag på heltid under 6 månader med arbetstider måndag till fredag 08.30-17.00. Möjlighet till förlängning finns.

Du erbjuds
- En utvecklande roll där du får vara med och utveckla SVT:s publikdialog.
- En möjlighet att arbeta med några av Sveriges mest omtyckta produkter som SVT Play, SVT Nyheter, SVT Barn, Duo osv.
- En möjlighet att ha en ansvarstagande roll där du kommer arbeta nära våra kommunikatörer och ansvara för att de har rätt information.
- Uppdraget är en del av vår personaluthyrning vilket innebär att du kommer att vara anställd av Academic Work men arbeta som konsult. Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter

Supportredaktör är en central roll där du kommer ha många kontaktytor, agera som bron mellan publiken och SVT för att bidra till en hög kundnöjdhet. I rollen kommer du till exempel att,


* Prata med SVT:s publik via mejl och sociala medier.
* Skriva hjälpartiklar som hjälper publiken direkt så att de kan använda tjänsterna
* Utveckla SVT:s dialog med publiken tillsammans med dina kollegor på Publikdialog.
* Samarbeta med andra team på SVT och tillsammans med dom utveckla tjänsterna
* Samla in och dokumentera publikens behov och förslag för utveckling framåt
* Synliggöra publikens behov och förslag internt på SVT
* Rapportera fel eller brister som upptäckts av användarna till ansvariga i verksamheten
* Koordinera publikdialogen för SVT's Supportkommunikatörer, du tar fram underlag för vad och hur dom ska svara på specifika frågor


VI SÖKER DIG SOM
Har ett intresse för digital utveckling, nyheter, public service och vill ta del av människors olika åsikter. Du är kommunikativ och uppskattar att arbeta såväl i grupp som självständigt. Som person är du strukturerad, kommunikativ och van att hantera många kontaktytor internt. Vi ser även att du är en prestigelös, självgående och flexibel person med ett stort engagemang och en stark vilja att utvecklas.


* Har en relevant högskole- eller universitetsutbildning, gärna med teknisk inriktning t.ex. systemutveckling, UX-design, webbutveckling
* Har erfarenhet/kompetens inom något tekniskt område, t.ex. programmering/webbutveckling eller motsvarande
* Har någon typ av relevant arbetslivserfarenhet (t ex från kommunikation, UX design, journalistik eller kundtjänst)
* Är en IT-kunnig och teknikintresserad person som följer med i den digitala utvecklingen
* Har en stark pedagogisk förmåga och kunna formulera dig träffsäkert och effektivt i skrift
* Är flytande i svenska och engelska i såväl tal som skrift då arbetsuppgifter sker på dessa språk


Det är meriterande om du har
- Är uppdaterad och kunnig om SVT:s utbud
- Har erfarenhet av kundservice eller liknande roll
- Har kunskaper om journalistik och/eller Public service uppdrag
- Har ett intresse för samhällsfrågor och omvärldsbevakning

Kunskap kan erhållas genom utbildning, erfarenhet eller att vara självlärd.

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Serviceinriktad
- Kommunikativ
- God samarbetsförmåga

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

INFORMATION OM FÖRETAGET
SVT är Sveriges största medieföretag och producerar och levererar kvalitetstelevision till miljontals tittare. SVTs ambition är att precis alla i Sverige, vem du än är, ska hitta något i deras utbud att bli berörd av.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 1 oktober 2024
  • Ansök senast: 1 november 2024

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


19 december 2024

Supporttekniker IT

Supporttekniker IT

19 december 2024