OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
1st/2nd line
Lindbak Retail Systems AB levererar IT-lösningar till ambitiösa detaljhandelskedjor med huvudkontor i Sverige och Norge inom mode, fackhandel, servicehandel och dagligvaruhandel. Lindbak Retail Systems lösningar ska ge våra kunder ökad konkurrenskraft, förenkla våra kunders vardag och öka våra kunders möjlighet till att fokusera på egen kärnverksamhet. Mer än 3500 butiker i Nordeuropa använder dagligen lösningar från Lindbak Retail Systems och betjänas av våra över 100 anställda från flera kontor i både Sverige och Norge. Läs mer på www.lindbak.se.
Lindbak Retail Systems kontor ligger på Fredsgatan i centrala Göteborg endast några minuter från centralstationen. De har även verksamhet i Oslo, Bergen och Trondheim. Efter en stark expansion på den svenska marknaden söker de nu förstärkning till teamet i Göteborg. Om du vill vara med och utveckla den svenska verksamheten - läs vidare!
Arbetsuppgifter
Som supportmedarbetare hos Lindbak Retail Systems kommer du att arbeta med att ta emot inkommande samtal och e-post från användare av alla delar av vår produktportfölj. Lindbak jobbar när deras kunder har öppet. Det medför att även vissa kvällar och helger ingår i arbetstiden enligt ett rullande schema. Din roll kommer att innefatta;
• Registrering, prioritering och klassificering av ärenden
• Lösa ärenden främst rörande våra applikationer samt vidarebefordra ärenden till andra leverantörers supportavdelningar i de fall Lindbak är Single Point of Contact (SPOC)
• Bidra till hög kundnöjdhet genom ett professionellt kundmottagande
• Arbeta enligt angivna processer och rutiner för uppfyllande av servicenivå mot kund
• Föreslå förbättringar i arbetsprocesser och rutiner
• Felsökning och finna lösningar på kunders incidenter och problem
• Löpande informera kunden om ärendeprocessen
Arbetet utgår från det ärendesystem som Lindbak använder och vidare problemlösning förutsätter ett nära samarbete med verksamhet och utveckling. I rollen som supportspecialist är du den som är ansiktet ut mot kunden och den som ansvarar för att ärendet löses.
Är du den vi söker?
Vi söker dig som har en god förståelse för IT och system. Vi ser gärna att du har erfarenhet av supportrollen från tidigare arbetsgivare. Har du arbetat med support kring just affärssystem eller butikssystem för detaljhandeln och särskilt dagligvaruhandeln så är det meriterande. Erfarenhet och kunskap om SQL och databaser samt integrationer och ITIL är ett plus.
För att lyckas i supportrollen är det viktigt att du är kommunikativ och duktig på att uttrycka dig väl. Ett krav är att du behärskar svenska och engelska både i tal och i skrift. Du ska kunna inge ett lugn och förtroende hos kunder samtidigt som du har en pedagogisk och ödmjuk inställning. Det är avgörande att kunna hantera stress och agera professionellt gentemot kund även vid hög arbetsbelastning. Vi söker dig som är en strukturerad och noggrann person som har en god helhetsförståelse för hur supportfunktionen passar in i en organisation, du bör även ha en analytisk sida och en stark problemlösningsförmåga. Det är viktigt att kunna arbeta såväl självständigt som att fungera bra i en grupp och att ha ett driv att utvecklas i sin roll. I övrigt bör du vara plikttrogen, positiv och entusiastisk. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.
Varför Lindbak?
Lindbak är en ekonomiskt stark arbetsgivare under tillväxt, deras system används idag av företag som ÖoB, City Gross, Hemtex, MQ, Filippa K, Joy, Scorett, Coop Norge, Granngården, XXL och många fler. Hos Lindbak finner du ett öppet arbetsklimat med mycket god stämning, arbetet är omväxlande och utvecklande - här får du chansen att ta mycket eget ansvar och möjlighet att påverka Lindbaks utveckling.
Så ansöker du
Vi vill ha din ansökan så snart som möjligt. Urval och intervjuer kommer att ske löpande. I denna rekrytering samarbetar vi med Dfind IT. Registrera din ansökan via www.dfind.se/it. Vid frågor kontakta ansvarig rekryteringskonsult Josefine Berglund på 0725-491980 eller josefine.berglund@dfind.se.
Ort: Göteborg
Uppdragsgivare: Lindbak Retail Systems AB
Start: Omgående
Omfattning: Heltid
Arbetstid: Rullande schema – 08:00-17:00 dagtid med inbokade kvällar och helger enligt schema.
Keywords: SQL, 1st line, 2nd line, ERP, Retail, detaljhandel, dagligvaruhandel, kassalösning, kassaprogram, butikssystem, M3, Movex, Jeeves, Dynamics NAV, Visma Retail, Garp, Affärssystem, SAP, IFS Retail, Microsoft Dynamics AX, Hogia Retail, POS
Kontaktpersoner på detta företaget
Robin Hallman
Ann-Louise Nyman
Fanny Cederberg
Raisa Söderberg
Fredrik Svensson
Robin Hallman
Karolina Johnsson
Fanny Cederberg
Angelica Strand
Eva Tostgård