OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Regionservice, Västra Götalandsregionen är en politiskt styrd organisation vars främsta uppgift är att ansvara för att de 1,5 miljoner invånarna har tillgång till en god hälso- och sjukvård.Regionen har också uppdraget att svara för utvecklingsfrågor.Verksamheten bedrivs över hela regionen och totalt finns ca 50 000 anställda vilket gör att Västra Götalandsregionen är en av de största arbetsgivarna i Sverige. Enheten Service Center, inom organisationen VGR IT, har ca 170 medarbetare och karaktäriseras av närhet till VGR?s olika verksamheter och organiseras i sex geografiska enheter med Service Desk för IT, Telefoni, Kontoadministration, Beställningsfunktion, Applikationssupport, PC- och Telefonisupport.Uppgiften är att vara IT-användarnas enda kontaktväg till VGR IT, avseende support och med hög servicenivå klara både ?first line?och ?second line?support.Arbetsuppgifter ?Ta emot och registrera problemrapporter i ärendehanteringssystemet.?Lösa problemställningar enligt beslutad arbetsrutin.?Vid behov eskalera problem till annan kompetens inom VGR IT eller extern leverantör.?Avsluta ärenden i ärendehanteringssystemet.?Hantera beställningar enligt beslutad arbetsrutin. Kvalifikationer Kompetens inom Vision 80/20, EMG, IP- och decttelefoni är meriterande.Du skall vara en serviceinriktad problemlösare, god lyssnare, samt tycka det är roligt med kundkontakter.Viktigt är att Du har förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift.Meriterande är om du har god kännedom om sjukvårdsorganisationen samt tidigare erfarenhet av telefonsupport.Erfarenhet av och kompetens inom regiongemensamma system är även ett önskemål.
Kontaktpersoner på detta företaget
Monica Ekström, Enhetschef (från vecka 32)
010-4410270
Harriet Stjärneborn, tf verksamhetschef
0709-209185
Linda Lord, vårdutvecklare
0700-82 21 99
Peter Hellman, tf sektionschef
0703-49 57 56