OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Regionservice, Västra Götalandsregionen är en politiskt styrd organisation vars främsta uppgift är att ansvara för att de 1,5 miljoner invånarna har tillgång till en god hälso- och sjukvård.Regionen har också uppdraget att svara för utvecklingsfrågor.Verksamheten bedrivs över hela regionen och totalt finns ca 50 000 anställda vilket gör att Västra Götalandsregionen är en av de största arbetsgivarna i Sverige.VGR IT är Västra Götalands gemensamma enhet för IT och Telefoni med verksamheter vid de olika sjukhusenheterna inom regionen.VGR IT har uppdrag inom samtliga områden och sjukhus i Västra Götalandsregionen. Enheten Service Center, inom den nybildade organisationen VGR IT, har ca 170 medarbetare och karaktäriseras av närhet till VGR's olika verksamheter.Service Center organiseras i sex geografiska enheter med Service Desk för IT, telefoni, inköp, PC- och applikationssupport.Arbetsuppgifter - Ta emot och registrera problemrapporter i ärendehanteringssystemet.- Lösa problemställningar enligt beslutad arbetsrutin.- Vid behov eskalera problem till annan kompetens inom VGR IT.- Avsluta ärenden i ärendehanteringssystemet.- Hantera behörigheter enligt beslutad arbetsrutin.Kvalifikationer Du ska ha god erfarenhet av att ge teknisk support i större nätverk.Din tekniska kompetens skall vara inom PC:s, skrivare, nätverk och serverutrustning.Du skall ha erfarenhet och kompetens inom regiongemensamma system.Du skall vara en serviceinriktad problemlösare, god lyssnare, med förmåga att hantera många ärenden smatidigt samt tycka det är roligt med kundkontakter.Du får gärna ha tidigare erfarenhet av telefonsupport. Övrigt Vi strävar efter en arbetsplats som speglar samhällets mångfald.
Kontaktpersoner på detta företaget
Monica Ekström, Enhetschef (från vecka 32)
010-4410270
Harriet Stjärneborn, tf verksamhetschef
0709-209185
Linda Lord, vårdutvecklare
0700-82 21 99
Peter Hellman, tf sektionschef
0703-49 57 56