OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Regionservice, Västra Götalandsregionen är en politiskt styrd organisation vars främsta uppgift är att ansvara för att de 1,5 miljoner invånarna har tillgång till en god hälso- och sjukvård.Regionen har också uppdraget att svara för utvecklingsfrågor.Verksamheten bedrivs över hela regionen och totalt finns ca 51 000 anställda vilket gör att Västra Götalandsregionen är den största arbetsgivaren i Sverige. Regionservice är en relativt ny förvaltning vars uppdrag är att förse regionens olika verksamheter med servicetjänster som administration, telefoni, tvätt, transporter, städ, vaktmästeri, IT, kost, inköp, ekonomi, personal mm.Idag omfattar förvaltningen 2400 personer och förväntas växa till 3 500. VGR IT är Västra Götalands gemensamma enhet för IT och Telefoni med verksamheter vid de olika sjukhusenheterna inom regionen.VGR IT har uppdrag inom samtliga områden och sjukhus i Västra Götalandsregionen.Enheten Service Center har ca 170 medarbetare och karaktäriseras av närhet till VGR's olika verksamheter.Enheten organiseras i sex geografiska enheter med Service Desk för IT, telefoni samt inköp, PC support och applikationssupport.Uppdraget är att vara IT-användarnas enda kontaktväg till VGR IT avseende support och med hög servicenivå klara både 'first line' och 'second line' support.Arbetsuppgifter ?Ta emot och registrera problemrapporter i ärendehanteringssystemet.?Lösa problemställningar enligt beslutad arbetsrutin.?Vid behov eskalera problem till annan kompetens inom VGR IT eller extern leverantör.?Avsluta ärenden i ärendehanteringssystemet.?Hantera behörigheter enligt beslutad arbetsrutin. Kvalifikationer Du skall ha god erfarenhet av att ge teknisk support i större nätverk.Din tekniska kompetens skall vara inom PC, skrivare, nätverk och viss serverutrustning.Du skall vara en serviceinriktad problemlösare, god lyssnare, samt tycka det är roligt med kundkontakter.Viktigt är att Du har förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift.Meriterande är om du har god kännedom om sjukvårdsorganisationen samt tidigare erfarenhet av telefonsupport.Erfarenhet av och kompetens inom regiongemensamma system är även ett önskemål.Övrigt Vi eftersträvar en arbetsplats som speglar samhällets mångfald.
Kontaktpersoner på detta företaget
Monica Ekström, Enhetschef (från vecka 32)
010-4410270
Harriet Stjärneborn, tf verksamhetschef
0709-209185
Linda Lord, vårdutvecklare
0700-82 21 99
Peter Hellman, tf sektionschef
0703-49 57 56