OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Medtronic är världens ledande medicintekniska företag som lindrar smärta, återställer hälsa och förlänger liv för miljontals människor. Vår nordiska IT avdelning söker förstärkning till kontoret i Stockholm.Din uppgift blir att ge support till den nordiska organisation som består av 240 användare.Vi söker dig som vill arbeta på ett företag där vi alla känner stolthet och brinner för vårt uppdrag.Beskrivning av tjänsten Som Supportspecialist på Medtronic kommer du att ha en central roll för våra nordiska medarbetare.Arbetet innebär såväl support på plats som support via remote.Arbetet kräver att du är proaktiv, utåtriktad samt har förmåga att hålla vissa interna utbildningar, såväl inplanerade som spontant efterfrågade.Vi använder oss av operativsystemet Windows och planerar att migrera till uppdaterad version under 2009.Har du erfarenhet av Office 2007 samt Vista är detta en stor fördel inför kommande planer.Vi erbjuder dig ett varierat och spännande arbete i en internationell miljö.Du kommer att vara baserad på vårt Sverigekontor i Kista men arbetet innebär resor till våra medarbetare i Norden.Vi arbetar i en hälsomedveten miljö där hälsa och mirakel är en del av vardagen.Din bakgrund Vi söker dig som har: - mycket goda kunskaper inom Microsoft-området - några års erfarenhet av mjukvarusupport och helpdesk - erfarenhet av Cisco IP telefoni är mycket meriterande - goda kunskaper i engelska - erfarenhet av ITIL Den person vi söker är en lagspelare som tycker om att ge service, gillar utmaningar och har ett utpräglat intresse för teknik.Ansökan I denna rekrytering samarbetar Medtronic med rekryteringsföretaget ElanIT.Du söker tjänsten genom att registrera din CV på www.elanit.se.Märk din ansökan med "Medtronic - Supportspecialist".Vi gör löpande urval så skicka din ansökan så snart som möjligt, sista ansökningsdag är dock den 6 januari 2009.Elan är marknadsplatsen för IT-kompetens - ett av världens ledande konsult- och bemanningsföretag inom IT.