Supportspecialist

Arbetsbeskrivning

Regionservice, VGR IT, Service Center Västra Götalandsregionen är en politiskt styrd organisation vars främsta uppgift är att ansvara för att de 1,5 miljoner invånarna har tillgång till en god hälso- och sjukvård.Regionen har också uppdraget att svara för utvecklingsfrågor.Verksamheten bedrivs över hela regionen och totalt finns ca 50 000 anställda, vilket gör att Västra Götalandsregionen är en av de största arbetsgivarna i Sverige. VGR IT är Västra Götalands gemensamma enhet för IT och Telefoni.VGR IT har uppdrag inom samtliga områden och sjukhus i Västra Götalandsregionen.Enheten Service Center, har ca 200 medarbetare och karaktäriseras av närhet till VGR?s olika verksamheter och organiseras i sex geografiska enheter med Service Desk för IT, Telefoni, Kontoadministration, Beställningsfunktion, Applikationssupport, PC- och Telefonisupport.Uppgiften är att vara IT-användarnas enda kontaktväg till VGR IT, avseende support och med hög servicenivå klara både ?first line?och ?second line?support.Arbetsuppgifter ?Ta emot felanmälningar och beställningar och registrera dessa i ärendehanteringssystemet.?Lösa problemställningar och hantera beställningar enligt beslutad arbetsrutin.?Vid behov eskalera problem till annan kompetens inom VGR IT eller extern leverantör.?Avsluta ärenden i ärendehanteringssystemet Kvalifikationer Du skall ha god erfarenhet av att ge teknisk support.Då arbetsuppgifterna riktar sig mot support av telefonirelaterade ärenden behöver du ha kompetens inom områden som Vision 80/20, Solidus VIP 2000, EMG, IP-telefoni och dect-telefoni.Du skall vara en serviceinriktad problemlösare, god lyssnare, stresstålig samt tycka det är roligt att tillsammans med kund och kollegor hitta lösningar på problem.Viktigt är att du har förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift.Meriterande är även om du har god kännedom om sjukvårdsorganisationen och du skall ha tidigare erfarenhet av telefonsupport.Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.

Kontaktpersoner på detta företaget

Monica Ekström, Enhetschef (från vecka 32)
010-4410270
Harriet Stjärneborn, tf verksamhetschef
0709-209185
Linda Lord, vårdutvecklare
0700-82 21 99
Peter Hellman, tf sektionschef
0703-49 57 56

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Regionservice
  • 1 plats
  • Heltid
  • Publicerat: 4 november 2009
  • Ansök senast: 18 november 2009

Besöksadress

Diariet, Regionens Hus
None

Postadress

Diariet, Regionens Hus
Mariestad, 54287

Liknande jobb


23 december 2024

IT-supporttekniker till myndighet i Stockholm

IT-supporttekniker till myndighet i Stockholm

23 december 2024

23 december 2024