OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Regionservice, VGR IT Västra Götalandsregionen är en politiskt styrd organisation vars främsta uppgift är att ansvara för att de 1,5 miljoner invånarna har tillgång till en god hälso- och sjukvård.Regionen har också uppdraget att svara för utvecklingsfrågor.Verksamheten bedrivs över hela regionen och totalt finns ca 50 000 anställda vilket gör att Västra Götalandsregionen är en av de största arbetsgivarna i Sverige. VGR IT är Västra Götalandsregionens gemensamma IT-organisation och ska med kund och patient i fokus leverera samordnade och effektiva IT-tjänster som tillför nytta till verksamheterna.Våra kunder finns bl.a. inom regionens sjukvårdsförvaltningar, Primärvården, Tandvården samt övriga förvaltningar och staber.VGR IT har ca 450 anställda.Enheten Service Center har ca 200 medarbetare, karaktäriseras av närhet till VGR?s olika verksamheter och organiseras i sex geografiska enheter med Service Desk för IT, Telefoni, Kontoadministration, Beställningsfunktion, Applikationssupport, PC- och Telefonisupport.Uppgiften är att vara IT-användarnas enda kontaktväg till VGR IT, avseende support och med hög servicenivå klara både first line och second line support.Arbetsuppgifter - Ta emot felanmälningar och beställningar och registrera dessa i ärendehanteringssystemet.- Lösa problemställningar och hantera beställningar enligt beslutad arbetsrutin.- Vid behov eskalera problem till annan kompetens inom VGR IT eller extern leverantör.- Avsluta ärenden i ärendehanteringssystemet Kvalifikationer Du skall ha god erfarenhet av att ge teknisk support via telefon.Då arbetsuppgifterna riktar sig mot support av både telefoni, dess tjänster och produkter men även datorer med dess kringutrustning så bör du ha kompetens inom områden som Vision 80/20, Solidus VIP 2000, EMG, IP-telefoni och dect-telefoni samt även god kunskap om datorer, skrivare, Windows, AD och viss kunskap om nätverk.Du skall vara en serviceinriktad problemlösare, god lyssnare, stresstålig samt tycka det är roligt att tillsammans med kund och kollegor hitta lösningar på problem.Viktigt är att du har förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift.Det är meriterande om du har god kännedom om sjukvårdsorganisationen och du skall ha tidigare erfarenhet av telefonsupport. [ Övrigt Vi eftersträvar en arbetsplats som speglar samhällets mångfald.Vår ambition är att vara en attraktiv arbetsplats som värnar om medarbetarnas balans mellan arbete, familj och fritid.
Kontaktpersoner på detta företaget
Monica Ekström, Enhetschef (från vecka 32)
010-4410270
Harriet Stjärneborn, tf verksamhetschef
0709-209185
Linda Lord, vårdutvecklare
0700-82 21 99
Peter Hellman, tf sektionschef
0703-49 57 56