Supportspecialist

Supportspecialist

Arbetsbeskrivning

ÅM2023-91

Vi söker en supportspecialist till vår it-supportfunktion. Arbetsplatsen är på huvudkontoret i Stockholm.

Dina arbetsuppgifter

Som supportspecialist ingår du i Åklagarmyndighetens enhet för verksamhetsstöd it bestående av 20 personer med ansvar för bland annat support. Vi stöttar hela myndigheten och åklagare runt om i hela Sverige med verksamhet som kräver tillgänglighet dygnet runt. Enheten för verksamhetsstöd it är en del av it-avdelningen som präglas av hög servicekänsla och ett ständigt pågående förbättrings- och utvecklingsarbete för att kunna erbjuda framtidens tekniklösningar för Åklagarmyndighetens samhällsviktiga verksamhet.

Du kommer att ingå i en verksamhetsorienterad enhet där du har stora förutsättningar att arbeta självständigt och att utforma hur supporten ska utföras på bästa sätt. Supportspecialisten är en del av första linjens support och är kontaktytan mot it-samordnare, it-kontakter och användare i det dagliga arbetet. Du kommer att ingå som en resurs i supporten med bland annat administration av behörigheter, applikationshantering, bearbetning, fördelning och uppföljning av inkomna ärenden i helpdesken.

I ditt uppdrag ingår även ett flertal centrala arbetsuppgifter relaterade till it-avdelningen bl a fördjupad felsökning av inkomna ärenden samt delta i införandeprojekt av olika karaktär.

Dina kvaliteter och kvalifikationer

Du ska ha

flera års erfarenhet av it-support och arbete i en helpdesk,
en relevant eftergymnasial utbildning med inriktning mot it-support eller utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig,
mycket god kännedom om bl a digital mötesteknik, Microsofts produkter, Adobe, mobiltelefoni, skrivare, datorer, VPN-uppkoppling.
Du ska även

vara serviceinriktad och mån om att uppnå hög kundkvalité,
ha ett pedagogiskt tillvägagångssätt,
ha lätt att ta till dig information,
har en god samarbetsförmåga och vara prestigelös,
vara självgående, drivande och ha en god förmåga att strukturera dina arbetsuppgifter med strävan mot ökad effektivitet och nöjda användare,
 trivas i en miljö där du kan komma med nya idéer och angreppssätt på verksamheten,
ha en god förmåga att kommunicera med användare och kollegor.
Vi kommer att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Om anställningen

Anställningen är en tillsvidareanställning med en provanställning på 6 månader.

Förutom möjlighet till distansarbete erbjuder Åklagarmyndigheten en friskvårdstimme per vecka och ett generöst friskvårdsbidrag till våra medarbetare. Här kan du läsa mer om de anställningsförmåner vi har på Åklagarmyndigheten och hur det är att arbeta på vår it-avdelning.

Anställningen är placerad i säkerhetsklass och därmed sker säkerhetsprövning med registerkontroll.

Tester kan förekomma i rekryteringsprocessen.

På grund av arkivbestämmelser sparar vi ansökningar i två år. När du ansöker kommer dina personuppgifter att behandlas enligt offentlighetsprincipen samt dataskyddsförordningen. När du skickar din ansökan till oss, samtycker du till detta.

Åklagarmyndigheten som arbetsgivare

På Åklagarmyndigheten känner vi stolthet när vi går till jobbet. Tillsammans är vi närmare 1 800 engagerade och kompetenta medarbetare som står upp för rättssäkerhet, rättstrygghet och demokratiska värden. Oavsett roll i myndigheten så bidrar alla till vårt viktiga samhällsuppdrag.

Vill du bli en del av Åklagarmyndigheten? Vi strävar efter att vara en välkomnande och inkluderande arbetsplats som speglar samhällets mångfald.

Ansök redan i dag!

Sammanfattning

Liknande jobb


QC support admin

QC support admin

20 december 2024

Technical Support till Micropower

Technical Support till Micropower

20 december 2024

20 december 2024