Supportspecialist – Dagtid

Supportspecialist – Dagtid

Arbetsbeskrivning

Var med och gör skillnad för patienter, medarbetare, besökare och invånare varje dag.

Med ansvar för drift, support, förvaltning och utveckling av IT-stöden som används i VGR:s verksamheter är vi med och skapar förutsättningar för en fungerande vård. Nu söker vi en engagerad Supportspecialist som är lösningsorienterad i mötet med användare och kunder. Ta chansen och sök dig till en av Sveriges största IT-organisationer.

Ditt uppdrag
I rollen som Supportspecialist arbetar du i vår kundsupport med att emot inkommande ärenden från anställda i VGR. Supportärenden mottas främst via telefon och chatt men även genom ärendehanteringssystem och rör allt från PC, skrivare och telefoni till frågor rörande serverutrustning och nätverk. Du har inga merförsäljningskrav eller andra säljkrav, istället söker vi en medarbetare som har förmågan att ge bästa möjliga service till våra kunder.  Vi kommer ge dig en gedigen introduktion och relevant utbildning som ger dig kunskap att lösa inkomna ärende på ett effektivt och professionellt sätt.

Din möjlighet hos oss
Hos oss får du chansen att utföra ett meningsfullt arbete för samhället och får möjligheten att vara en del av i ett av Sveriges största digitala förändringsprojekt – Framtidens vårdinformation (FVM). Vi erbjuder möjligheten att bli del av den högt uppskattade supportavdelningen som arbetar aktivt med kompetensöverföring mellan kollegor för att göra varandra framgångsrika. Du kommer att ingå i ett trivsamt team med en positiv laganda som tillsammans vill ge support i världsklass till våra kunder. VGR erbjuder goda utvecklingsmöjligheter för sina medarbetare både yrkesmässigt och personligt.

https://www.vgregion.se/jobba-i-vgr/sa-ar-det-att-jobba-hos-oss/medarbetare-berattar/Jobba-med-IT/

Du bidrar med din kompetens och erfarenhet
Du har relevant eftergymnasialutbildning eller motsvarande arbetslivserfarenhet och vana av att arbeta i en teknisk supportfunktion över telefon. Vi söker dig som är en flexibel och serviceinriktad problemlösare som drivs av att ge våra kunder en positiv kundupplevelse. Genom lugn och trygg kommunikation hjälper du våra kunder på bästa sätt och du uttrycker dig väl i tal och skrift. Du är även en lagspelare som gillar att lösa varierande tekniska utmaningar.

Vi ser att det är meriterande om du har teknisk kompetens inom PC & skrivare samt av nätverk och skrivare. Vi önskar också att du har administrativ erfarenhet och kunskap i dokumentationshantering samt att kunskaper inom LEAN och ITIL samt av att ge support i Office 365 är meriterande. Det är också meriterande om du har verksamhetskunskap inom hälso- och sjukvård eller erfarenhet av system som är regiongemensamma för Västra Götalandsregionen.

Det är viktigt för oss att du har en helhetssyn samt att du står bakom och arbetar utifrån vår värdegrund: 

- Tillsammans gör vi varandra framgångsrika.
- Vi lyssnar in. Vi lyssnar av.
- Feedback bidrar till vår utveckling.

Övrigt 
Rekrytering sker löpande så skicka in din ansökan redan idag!
https://www.vgregion.se/jobba-i-vgr/dinaformaner/

Om Västra Götalandsregionen
Västra Götalandsregionen finns till för människorna i Västra Götaland. Vi ser till att det finns god hälso- och sjukvård för alla. Vi arbetar för en hållbar utveckling och tillväxt, bra miljö, förbättrad folkhälsa, ett rikt kulturliv och goda kommunikationer i hela Västra Götaland.
Västra Götalandsregionen arbetar aktivt för att digitalisera fler arbetssätt. För att vara en del av den digitala omvandlingen har du med dig grundläggande färdigheter och kan använda digitala verktyg och tjänster. Du kan söka information, kommunicera, interagera digitalt, är riskmedveten och har motivation att delta i utvecklingen för att lära nytt.


Vill du veta mer om Västra Götalandsregionen kan du besöka vår introduktion till nya medarbetare på länken https://www.vgregion.se/introduktion


Ansökan
Västra Götalandsregionen ser helst att du registrerar din ansökan via rekryteringssystemet. Om du som sökande har frågor om den utannonserade tjänsten eller av särskilda och speciella skäl inte kan registrera dina uppgifter i ett offentligt system - kontakta kontaktperson för respektive annons.


Till bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag samt andra externa aktörer och försäljare av ytterligare jobbannonser. Västra Götalandsregionen har upphandlade avtal.

Sammanfattning

Liknande jobb


Internal IT

Internal IT

29 november 2024

IT-Servicedesk/support tekniker

IT-Servicedesk/support tekniker

29 november 2024

29 november 2024