Supportspecialist inom reception, telefonväxel och IT-support

Supportspecialist inom reception, telefonväxel och IT-support

Arbetsbeskrivning

Om företaget
Högskolan Väst i Trollhättan är en modern högskola som erbjuder arbetslivsnära utbildningar i en attraktiv och modern studiemiljö. Här står studenten och lärandet i centrum. Arbetsintegrerat lärande som synsätt och metod präglar verksamheten och är högskolans profil. Högskolan Väst har cirka 13 000 studenter och 750 anställda.

Tjänstebeskrivning
Vi söker två Supportspecialister till Högskolan Väst i Trollhättan. Här får du möjligheten att använda dina kunskaper i ett spännande konsultuppdrag. Som Supportspecialist är du en del av det agila teamet som arbetar i första supportlinjen med att hantera en mängd olika ärenden inom reception, telefon och IT.

Som Supportspecialist i Högskolan Västs Servicecenter arbetar du i första supportlinjen gentemot verksamheten och du kommer därför ha ett brett och omväxlande spektrum av arbetsuppgifter. Servicecenter är ingången för alla typer av frågor i första linjen, generell verksamhetssupport som exempelvis kan vara studierelaterad eller praktisk support samt IT-support. Du supporterar verksamheten i tre olika kanaler: besök i reception, inkommande ärenden i ärendehanteringssystem samt telefonsupport vilket också inkluderar växelfunktion.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har erfarenhet av att arbeta som supportspecialist och har kunskap inom IT-support och problemlösning. Du behöver vara kommunikativ, noggrann och ha förmågan att hantera flera ärenden samtidigt.

Krav för tjänsten:
• Relevant akademisk utbildning eller motsvarande erfarenhet
• Erfarenhet av kundbemötande
• Kunskap och kompetens inom IT-support
• Goda kunskaper i windowsmiljöer och Office 365
• En väl utvecklad kommunikativ förmåga i tal och skrift både på svenska och engelska

Meriterande för tjänsten:
• Erfarenhet av IT-servicedesk•
• Arbetslivserfarenhet av receptionsarbete
• Erfarenhet av support i digitala kanaler
• Erfarenhet av telefonsupport
• Vana av att arbeta i ärendehanteringssystem
• Kunskap inom macOS-miljö och Mac
• Kunskap kring Android, iOS och mobiltelefonsupport
• Övriga språkkunskaper

Tjänsterna är två konsultuppdrag på heltid. Öppettiderna i Servicecenter är vardagar kl. 8.00-16.30. Uppdraget startar 2024-04-02 eller så snart som möjligt för båda tjänsterna. Uppdraget för en av tjänsterna förväntas att pågå till 2024-09-30 och för den andra tjänsten till och med årsskiftet. Därefter finns möjlighet till förlängning

Låter det intressant?
Har du frågor, så tveka inte att ringa konsultchef Frida Sahlin tel 0707858645. Din ansökan skickar du in via NearYous hemsida, www.nearyou.se snarast. Vi jobbar med löpande urval, så skicka gärna din ansökan idag.

Med anledning av nya dataskyddsförordningen GDPR, ber vi dig att utesluta de sista fyra siffrorna i ditt personnummer samt eventuella referenskontakter i din ansökan/CV.

Välkommen med din ansökan!

Om NearYou
Vi är NearYou. Vi har gått från att vara ett bolag bland andra till att bli en samhällsaktör. Med oss som partner och arbetsgivare lovar vi att ge mer av det vi är bäst på. Vi är bäst på att vara nära, mänskliga och en motpol till stress, människor som statistik och en alltför opersonlig digitalisering.

Vi är hos dig, ett handslag, ett löfte. Vi vill ge det som vi tror en trasig arbetsmarknad behöver. För dig som kandidat innebär det en aktör som backar dig oavsett var i karriären du är och vill vara. Vi vill vara tryggheten i en snabb värld. Vi stöttar, utmanar och frågar hur det går. Helt naturligt, tycker vi.

Att arbeta som konsult på NearYou
Som konsult hos NearYou är du anställd hos oss och arbetar ute hos någon av våra kunder. För oss är det viktigt att erbjuda en trygg och hållbar anställning för alla våra anställda. Du har samma fördelar och trygghet som hos en traditionell arbetsgivare och du omfattas av kollektivavtalens villkor för till exempel lön, försäkringar, pension och semester.

Som konsult hos oss får du en konsultchef som hjälper dig i ditt val av uppdrag och ger dig tips och råd hur du kan utvecklas i arbetslivet. Du får även möta olika företagskulturer och får erfarenhet från olika branscher, vilket gör att du utvecklar din kompetens och ditt nätverk och gör dig till en mer attraktiv medarbetare.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: NearYou Service AB
  • 1 plats
  • 3 månader – upp till 6 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 11 mars 2024
  • Ansök senast: 10 april 2024

Liknande jobb


QC support admin

QC support admin

20 december 2024

Technical Support till Micropower

Technical Support till Micropower

20 december 2024

20 december 2024