OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du jobba med något samhällsviktigt som skapar värde för hela Sverige? Som supportspecialist IT på Pensionsmyndigheten får du jobba med att hjälpa alla våra anställda på en myndighet där IT är en del av kärnverksamheten.
Du kan se fram emot att arbeta i en dynamisk och omväxlande miljö, med kunniga och engagerade medarbetare. På IT-avdelningen är vi cirka 450 medarbetare för att möta behovet av såväl nyutveckling som förvaltning. Som en del av vår IT-avdelning kommer du att verka i en miljö präglad av stort fokus och hög ambitionsnivå samtidigt som vi värnar om en sund balans mellan arbete och privatliv. Vår vision är att leverera Bäst IT för Sverige.
Varje år betalar Pensionsmyndigheten ut cirka 380 miljarder kronor till 2,3 miljoner pensionärer, genomför 900 000 fondbyten och skickar ut 7,8 miljoner orange kuvert. IT-avdelningen utvecklar och underhåller de system som är nödvändiga för myndighetens kärnverksamhet.
Vi behöver nu en engagerad supportspecialist inom IT som vill hjälpa våra användare med deras IT-ärenden.
Vi behöver dig som vill ansvara för att tillsammans med vår helpdesk och dina kollegor inom IT-support lösa användarens IT-relaterade problem. I din roll kommer du huvudsakligen att arbeta operativt med felsökning, problemlösning och användarkontakt för ärenden som inte kunnat lösas hos helpdesk, samt med underhåll och förvaltning av kunskapsartiklar inom ITSM-systemet.
Du kommer att arbeta nära alla delar av IT-avdelningen i din roll som supportspecialist då du är länken mellan IT och slutanvändaren inom hela myndigheten.
Utbildning och erfarenhet:
Vi ser att du har:
- Gymnasieutbildning, gärna med en teknisk inriktning
- Erfarenhet av teknisk IT-support
- Goda kunskaper inom Windows 10 och Microsoft Office-paket
- Erfarenhet av användar- och klienthantering i Microsoft Active Directory
- Erfarenhet av SCCM
- Erfarenhet av mobile device management inom iOS
- Grundläggande kunskaper inom nätverk
- Vana att arbeta i olika typer av ärendehanteringssystem (ITSM)
- Goda kunskaper i svenska, så väl i tal som i skrift
Det är meriterande om du har:
- Erfarenhet av knowledge management
Egenskaper:
För att lyckas i rollen ser vi att du är en företagsam och driven person som arbetar målmedvetet på ett strukturerat sätt för att lösa problem. Du har förmåga att agera på ett flexibelt sätt när så krävs. Du är också en kommunikativ person som kan förklara för användare hur deras problem ska lösas.
I urvalet kommer vi att lägga stor vikt på dina personliga egenskaper.
Övrigt:
Tjänsten är en tillsvidareanställning, där vi tillämpar provanställning om 6 månader. Tillträde enligt överenskommelse.
Tjänsten kan placeras i Stockholm eller i Luleå. Vi sitter i ljusa och nyrenoverade lokaler i både Stockholm (Hornstull) och Luleå (i närheten av Coop arena). Sedan en tid tillbaka tillämpar IT-avdelningen hybridarbetsplats, som i innebär möjlighet att växla mellan att arbeta från hemmet eller kontoret.
Då anställningen är placerad i säkerhetsklass krävs svensk medborgarskap. Säkerhetsprövning med registerkontroll enligt Säkerhetsskyddslagen (2018:585) kommer att genomföras innan anställning.
Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund.
För mer information:
För mer information om tjänsten kontakta: gruppchef Per Schölin, per.scholin@pensionmyndigheten.se.
Fackliga representanter:
Liv Berntsson, Saco, tel. 010-454 34 19
Helena Blomkvist, ST, tel. 010-454 28 53
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till annonskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför ytterligare kontakt med media-/annonsförsäljare, rekyteringssajter och liknande.