Supportspecialist med det stora extra till omtyckta LINK Mobilit

Supportspecialist med det stora extra till omtyckta LINK Mobilit

Arbetsbeskrivning

The Place är ett rekryterings- och konsultuthyrningsföretag som är specialiserade inom ekonomi, marknad/kommunikation och administrativa tjänster. Varje år tillsätter vi hundratals tjänster hos våra kunder som befinner sig i många olika branscher. Vi har funnits sedan 1988 och vår verksamhet är en av branschens mest erfarna och betrodda. Vi är auktoriserade och medlemmar i Bemanningsföretagen.

Det är tisdag morgon och du ser fram emot en ny arbetsdag, på riktigt! Med glada steg går du in i Skrapan på Medborgarplatsen, trycker på hissknappen och åker upp till våning 23. "Wow denna utsikt är to die for!" tänker du som vanligt. Några av dina närmsta kollegor Bianca, Frida, Bo och Johan är redan på plats och du slår dig ner vid datorn, taggad inför dagen. Du ser verkligen fram emot att fortsätta med projektet att lansera en ny plattform och framöver hjälpa fantastiska kunder med olika supportärenden. Nu kör vi!

Med flera lyckade rekryteringar till LINK Mobility i bagaget vet vi att detta är ett företag man trivs på. Här blir du en del av en arbetsplats där man har roligt tillsammans, arbetar som ett team och alltid vinner ihop.

Rollen

I den här rollen får du en unik möjlighet att vara med i ett projekt där LINK Mobility ska lansera en ny plattform under hösten. Du är med i utveckling, modifiering och anpassning samt UX-testning och kommer sedan ansvara för supporten till den nya plattformens kunder. Låter det kul och spännande? Det är det också!

I rollen som supportspecialist är ditt mål att bolagets kunder snabbt och professionellt får hjälp med sitt ärende. Hur går det till då? Jo, med ditt genuina intresse för kunden och vänliga bemötande via både inkommande mail och samtal besvarar du frågor kring företagets tjänster. Som en riktig servicehjälte! Du är ensam i din roll men har ett nära samarbete med Bianca som också jobbar som supportspecialist. Tillsammans ingår ni i ett team med fler kunniga och trevliga kollegor.

Några av dina spännande arbetsuppgifter

• Delaktig i projektet att lansera en ny plattform
• Teknisk kundsupport via mail och telefon
• Lösa enklare ärenden som är kopplade till betalning, villkor, konfiguration och användning av tjänsten
• Hantera kundförfrågningar och hjälpa kunder med bland annat onboardning
• Övervaka kvalitén och att tjänsten fungerar korrekt
• Analysera kunders feedback och rekommendera förbättringar
• Följa upp ärenden som lämnats över till 2nd line-support
• Kontakt med externa partners eller leverantörer vid felsökning
• Rapportera buggar och potentiella förbättringar
• Ad hoc-resurs till kollegor i organisationen

Erfarenhet och kunskaper

• Teknisk förståelse och tidigare erfarenhet av kundservice och/eller teknisk support
• Förståelse för internetprotokoll, applikationer och applikationssäkerhet
• Flytande svenska och engelska i tal och skrift

Är du den vi letar efter?

För att passa och göra succé i rollen tror vi att du brinner för att ge bästa tänkbara service till dina kunder. Du är en positiv och social teamplayer som har lätt att samarbeta med olika typer av personer. Du är även proaktiv, vågar ta egna initiativ, är analytisk och kommunikativ och ser självklart lösningar i stället för problem.

Anställningen

Det här är en form av rekrytering där du initialt arbetar som konsult via The Place. Om båda parter är nöjda efter sex månader övergå du till fast anställning. Som anställd hos LINK Mobility har du (förutom grym utsikt och ännu grymmare kollegor) en rad förmåner som bland annat; 38,5 timmars arbetsvecka, generöst friskvårdsbidrag, pensionsavsättning samt privat sjukvårdsförsäkring. Tjänsten är på heltid med start snarast möjligt!

LINK Mobility

Vi är Europas ledande och snabbast växande leverantör av mobilmeddelanden och mobiltjänster för företag. Vi tror starkt på att mobilisera samspelet mellan företag och konsumenter och har utvecklat en rad attraktiva lösningar för att möta denna växande efterfrågan och marknadsutvecklingen. Vi hjälper fler än 21 000 kunder med mobilkommunikation och mobiltjänster, till fler än 230 länder och territorier. Under 2019 skickade vi 10 miljarder SMS åt våra kunder. Vi erbjuder ett brett utbud av innovativa och skalbara mobila tjänster för många branscher med fokus på värdefull digital konvergens mellan företag och kunder, plattformar och användare.

The Place – Where happy work happens

Låter detta intressant och du fortfarande vill söka jobbet? Bra – du som lyckas knipa platsen blir dessutom en del av The Place! Som medarbetare hos The Place erbjuds du kompetensnätverk, mentorskap och trygga villkor. I The Place har du en Worklife Partner som är intresserad av att följa och utveckla ditt arbetsliv över tid.

Några förmåner som medarbetare hos The Place:

• En tilldelad jobbagent som tillsammans med dig tittar på utvecklingsmöjligheter
• Engagerat och modernt ledarskap med förståelse för livspussel
• Onboardingplan
• Kollektivavtal med pensionssparande, föräldralön m.m.
• Friskvårdsbidrag
• Specialerbjudanden
• Mentorskap
• Nätverksträffar
• Kompetensutveckling

Sammanfattning

  • Arbetsplats: The Place AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 27 augusti 2020
  • Ansök senast: 26 september 2020

Liknande jobb


IT-supportekniker

IT-supportekniker

27 december 2024

Helpdesktekniker

Helpdesktekniker

27 december 2024

Teknisk Support

Teknisk Support

27 december 2024

24 december 2024