OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Bakgrund
Vill du ha varierade arbetsuppgifter och vara en del av olika interna IT-projekt? Kanske ser du en framtid som applikationsspecialist eller produktägare? Då kan detta vara rollen för dig! Memira driver en ambitiös digital transformation och söker dig som vill fortsätta att utvecklas inom en supportfunktion och brinner för service.
Memira erbjuder ett brett utbud av högkvalitativa tjänster inom synkorrigering. Memira befinner sig i stark expansion med tydliga strategiska mål där digitalisering ses som strategiskt tema. Den här rollen är en central funktion i den digitalisering som pågår, du har nu chansen att få vara en del av denna resa!
Rollen
I rollen som teknisk support/supportspecialist är din primära uppgift att hjälpa medarbetare på Memira. I den här rollen finns utvecklingspotential eftersom du får ett brett ansvarsområde och det gäller att du är en problemlösare i vardagen.
Arbetsuppgifterna innefattar primärt följande:
Teknisk support
Daglig kontakt med IT-leverantörer
Inköp och installation av HW (PCs etc)
Test & kravhantering av system
Administration och konfiguration av affärsapplikationer
En aktiv roll i olika IT-projekt, exempelvis byte av samtliga stödsystem
Memira driver just nu ett stort program, bland annat implementeras Salesforce vilket kommer bli en central del av Memiras framtida digitala plattform i molnet. Memira har en modern digital arbetsplats med Office 365 i grunden. Sammanfattningsvis pågår det ett stort förändringsarbete med digitalisering i fokus genom hela verksamheten!
Vem är du?
Som person är du mycket hjälpsam och tycker om att lösa problem och lära dig nya saker. Du trivs när din arbetsdag inte blir precis som du tänkt dig och blir inte stressad när du blir avbruten i dina dagliga sysslor. Du får saker gjorda och stimuleras av den sociala kontakten med dina medarbetare som behöver din expertis. Du beskrivs som initiativtagande, flexibel, pragmatisk och du har ett stort intresse för digitalisering.
För att lyckas har du:
Grundkunskaper inom applikation och datorer
Tidigare erfarenhet av att jobba med IT-support
Haft kontinuerlig kontakt med IT-leverantörer
Erfarenhet av att ha jobbat i projekt
God Svenska och Engelska i tal och skrift
Vad erbjuder Memira?
Memiras medarbetare gör ett fantastiskt jobb och därför vill de också ge dem det bästa. Som medarbetare på Memira Eyecenter får du förmåner som bland annat:
En företagskultur med stark gemenskap
Pension, sjukvårdsförsäkring, trygghets- och livförsäkring
6 veckor semester per år
Friskvårdsbidrag
Förmånsportal
Memira är en familjär arbetsplats med utrymme för personlig utveckling och uppmuntrar eget ansvar. De är prestigelösa och hjälpsamma gentemot varandra och trivs med förändring. Är detta något du värdesätter på en arbetsplats? Då ska du definitivt skicka in ditt CV!
Vill du vara en del i utvecklingen och hjälpa Memira fortsätta nå fantastiska resultat? Vi ser fram emot att höra från dig!
Kontakt
I denna rekrytering samarbetar Memira med Aliby. Ansvarig rekryteringskonsult är Linnea Bolinder som du når på; linnea.bolinder@aliby.se alt 0737-310899.