OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Var med och gör skillnad för patienter, medarbetare, besökare och invånare varje dag.
Med ansvar för drift, support, förvaltning och utveckling av IT-stöden som används i VGR:s verksamheter är vi med och skapar förutsättningar för en fungerande vård. Nu söker vi två engagerade Supportspecialister till vårt behörighetsteam. Ta chansen och sök dig till en av Sveriges största IT-organisationer.
Ditt uppdrag
I rollen som Supportspecialist arbetar du i vår kundsupport med att emot inkommande ärenden från anställda i VGR gällande behörighetshantering. Supportärenden mottas främst via telefon och chatt men även genom ärendehanteringssystem. Du har inga merförsäljningskrav eller andra säljkrav, istället söker vi en medarbetare som har förmågan att ge bästa möjliga service till våra kunder. Vi kommer ge dig en gedigen introduktion och relevant utbildning som ger dig kunskap att lösa inkomna ärende på ett effektivt och professionellt sätt.
Din möjlighet hos oss
Hos oss får du chansen att utföra ett meningsfullt arbete för samhället och får möjligheten att vara en del av i ett av Sveriges största digitala förändringsprojekt – Framtidens vårdinformation (FVM). Vi erbjuder möjligheten att bli del av den högt uppskattade supportavdelningen som arbetar aktivt med kompetensöverföring mellan kollegor för att göra varandra framgångsrika. Du kommer att ingå i ett trivsamt team med en positiv laganda som tillsammans vill ge support i världsklass till våra kunder. VGR erbjuder goda utvecklingsmöjligheter för sina medarbetare både yrkesmässigt och personligt.
För mer information om vad en tjänst på VGR IT innebär se vad några av våra medarbetare säger: http://www.vgregion.se/jobba-i-vgr/sa-ar-det-att-jobba-hos-oss/medarbetare-berattar/Jobba-med-IT/
Du bidrar med din kompetens och erfarenhet
Du har relevant eftergymnasialutbildning eller motsvarande arbetslivserfarenhet och vana av att arbeta i en teknisk supportfunktion över telefon. Vi söker dig som är en flexibel och serviceinriktad problemlösare som drivs av att ge våra kunder en positiv kundupplevelse. Genom lugn och trygg kommunikation hjälper du våra kunder på bästa sätt och du uttrycker dig väl i tal och skrift. Du är även noggrann och en lagspelare som gillar att lösa varierande tekniska utmaningar.
Det är viktigt för oss att du har en helhetssyn samt att du står bakom och arbetar utifrån vår värdegrund:
- Tillsammans gör vi varandra framgångsrika.
- Vi lyssnar in. Vi lyssnar av.
- Feedback bidrar till vår utveckling.
Övrigt
Läs mer om våra förmåner https://www.vgregion.se/jobba-i-vgr/dinaformaner/
Om Västra Götalandsregionen
Västra Götalandsregionen finns till för människorna i Västra Götaland. Vi ser till att det finns god hälso- och sjukvård för alla. Vi arbetar för en hållbar utveckling och tillväxt, bra miljö, förbättrad folkhälsa, ett rikt kulturliv och goda kommunikationer i hela Västra Götaland.
Ansökan
Västra Götalandsregionen ser helst att du registrerar din ansökan via rekryteringssystemet. Om du som sökande har frågor om den utannonserade tjänsten eller av särskilda och speciella skäl inte kan registrera dina uppgifter i ett offentligt system - kontakta kontaktperson för respektive annons.
Till bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag samt andra externa aktörer och försäljare av ytterligare jobbannonser. Västra Götalandsregionen har upphandlade avtal.