OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du en person med god servicekänsla som trivs med att supportera och guida användare och dessutom har ett stort intresse för IT och teknik? Configura söker en supportspecialist, kanske är du vår nästa kollega till teamet!
Om företaget
På Configura jobbar vi med visuell konfigurering. Vi utvecklar mjukvara för att rita upp miljöer i 2D och 3D åt ledande leverantörer inom kontorsmöbler, kök och badrum och materialhantering. I bakgrunden görs beräkningar för priser och konfigurering. Configura har huvudkontor i Linköping, men även kontor i Grand Rapids och Cincinnati, USA, Berlin, Tyskland, Kuala Lumpur, Malaysia, Shenzhen, Kina och Tokyo, Japan.
Dina arbetsuppgifter
Som supportspecialist hos oss på Configura blir du en del av vårt supportteam där du bistår användarna med support av vår egenutvecklade mjukvara. Vi värdesätter våra kunder och användare och letar efter någon som är lika entusiastisk som vi om att behålla och utveckla dessa relationer. Du kommer ta emot ärenden från våra användare via telefon, chat och email och hantera ärendena i vårt ärendehanteringssystem Jira. Tillsammans med dina kollegor i supportteamet har ni ett brett ansvar där ni svarar på samtliga inkommande ärenden av olika karaktär. I rollen får du bland annat felsöka, hitta kreativa lösningar på användarnas problem, ge förslag på verktyg, ändringar och genvägar för att förenkla och förbättra slutanvändarnas arbetsflöde. Du blir också länken mellan våra användare och utvecklare där du testar, verifierar och ger feedback till utvecklarna för att förbättra användarvänligheten.
Din profil
Som supportspecialist blir du ansiktet utåt för våra kunder och användare vilket kräver att du är serviceinriktad och trivs med att supportera och hjälpa användare. Som person är du självgående men också en lagspelare, flexibel och arbetar proaktivt för att hitta de bästa lösningarna och ge våra kunder den bästa kundupplevelsen.
Vi söker dig som har flera års erfarenhet av att arbeta med support och har ett stort tekniskt intresse. Du har goda kunskaper och förståelse för hårdvara och är en problemlösare som gillar att felsöka både hårdvaru-och mjukvarurelaterade problem. Vi ser också att du har goda kunskaper i Windows 8 och 10 och grundläggande kunskaper inom Windows nätverk.
Våra användare arbetar i huvudsak inom kontorsmöbler, industri samt kök och badrum så kunskaper och erfarenhet inom dessa områden är meriterande. Har du dessutom tidigare erfarenhet av att arbeta med AutoCAD, Solidworks, Pcon eller annan 3D modelleringsmjukvara är det ett stort plus.
I rollen kommer du att supportera användare runt om i världen och det är därför viktigt att du har obehindrade kunskaper i både svenska och engelska i tal och skrift. Kan du ytterligare ett språk ser vi det som ett plus.
Som supportspecialist arbetar du kontorstider, 8–17.
Ansökningsförfarande
I denna rekrytering samarbetar Configura med Skill. Vi tillämpar löpande urval, så sök gärna redan idag! Logga in eller registrera ditt CV på www.skill.se. Vid frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Sofie Ilhed, Sofie.ilhed@skill.se eller 013-473 81 64.