OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du vara med och stötta företagskunder i deras digitala resa framåt? Trivs du med att lösa problem, är intresserad av teknik och betalningar?
Betalningsmarknaden förväntas de närmsta åren genomgå de största förändringarna någonsin sedan Bankgirot etablerades 1959. Låter detta spännande, då kan det här jobbet vara något för dig!
Hos oss på Swedbank har du en möjlighet att:
- Arbeta med starkt fokus på kundvärde och effektiva lösningar utifrån behov från Swedbank och Sparbankernas företagskunder. För att kunna leverera kundvärde arbetar vi nära de förvaltande teamen, ERP-leverantörer och andra partners.
- I din roll som supportspecialist är ditt uppdrag att vägleda, ge support och arbeta med problemlösning till våra företagskunder, både i Swedbank och till Sparbankerna.
- Inrikta dig på ISO och filkommunikation, betaltjänster eller andra Cash management produkter som vi har ansvar för.
- Vara en del i förflyttningen av bankens företagskunder till en ny betalinfrastruktur via P27.
- Delta i utvecklingsprojekt inom vårt ansvarsområde.
I denna roll behöver du:
- Vara analytisk och lösningsorienterad samtidigt som du är serviceinriktad, en god lyssnare och har god pedagogisk förmåga.
- I rollen förväntas du arbeta med förbättringsarbete och vara delaktig i att utveckla både befintliga och nya tjänster, samt gemensamt bidra till gruppens utveckling och måluppfyllnad.
- Produktkunskap inom Cash Management och betaltjänster samt erfarenhet av filformatet ISO20022 är meriterande.
- Rollen kräver att du har lätt för att lära dig nytt och att du kan uttrycka dig väl i tal och i skrift, även på engelska.
- Du kanske tidigare har arbetat i banken som Kundstöd Företag, inom Digitala supporten eller Affärssupport, Kundcenter Företag eller Förvaltning/utveckling stordatorsystem.
På Swedbank är medarbetarna vår största tillgång. Vi har en kultur som bygger på respekt, inkludering och öppenhet, där varje medarbetares röst är viktig. Vi stöttar kontinuerlig utveckling. Du som arbetar hos oss leder din egen utveckling och hittar utmaningar som inspirerar dig. Vi värnar om ditt välmående och erbjuder en hållbar och flexibel arbetsmiljö. Som anställd ingår du i gruppgemensamt prestationsprogram och erbjuds tjänstepension, frivillig sjukförsäkring samt andra attraktiva förmåner. Vi arbetar genom våra värderingar: Öppen, Enkel och Omtänksam. Tillsammans levererar vi en positiv och unik upplevelse för våra kunder. Tillsammans gör vi skillnad.
Bli en del av vårt team och...
bidra till att skapa positiva kundupplevelser! Technical Competence Center är en öppen och positiv grupp med högt i tak. Tillsammans supporterar vi Swedbanks och Sparbankernas företagskunder inom betaltjänstområdet. Gruppens styrka är bredden hos individerna som bidrar med olika kompetenser och erfarenheter. Interagerandet mellan funktionerna inom teamet leder till en hög lösningsgrad och som ofta leder till problemlösning även utanför vårt ansvarsområde. Framgången för teamet bygger på samarbete och ett driv att ständigt utveckla oss själva och verksamheten. Våra värderingar öppen, enkel och omtänksam är viktiga för oss och ska vara vägledande i vårt dagliga arbete”. Anna Rostock, din framtida chef
Vi ser fram emot din ansökan senast den 2023-05-12.
Arbetsplats: Sundbyberg, Stockholm
Kontaktpersoner
Rekryterande chef: Anna Rostock, +46 73 6318399
SACO: Henrik Joelsson
Finansförbundet: Kristine Nordin +46 8 5859 3748
Vi kan komma att påbörja urvalet under ansökningstiden och välkomnar din ansökan så snart som möjligt.
Vi har gjort vårt medieval för rekrytering och undanber oss därför kontakt med annonssäljare eller säljare av andra rekryteringstjänster.
Swedbank är en inkluderande arbetsgivare och diskriminerar ingen utifrån kön, ålder, sexuell läggning eller sexuell identitet, etnicitet, religion eller funktionsnedsättning - alla är välkomna.