OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Till gruppen Customer Support söker vi nu en Supportspecialist. Gruppen tillhör sektionen Service Desk som består av ca 60 anställda och konsulter som jobbar med den dagliga supporten av Scanias IT-produkter och tillhörande tjänster som levereras till Scanias olika verksamheter.
Dina arbetsuppgifter
Du tillhandahåller en global teknisk ”First line support” där telefoni, mail och fjärrstyrning utgör dina främsta verktyg. Vidare innefattar tjänsten deltagande i förbättringsarbete där du förväntas ta eget ansvar i att förbättra och utveckla såväl ditt som gruppens arbete.
Då Scania IT Customer Support har öppet mellan 06:00 – 20:00 sker arbetet schemalagt.
Din profil
Du har arbetat i en liknade roll under några år och har en bra grundutbildning inom IT.
Du har goda kunskaper i operativsystemen Windows 7 och Windows 10.
Du har bred kunskap inom Microsofts produktfamilj och inte minst MS Office och Outlook.
Du har analytisk förmåga, kan se sammanhang på en övergripande nivå men kan ibland också djupdyka för att lösa mer tekniska problem.
Din svenska och engelska är god både i tal och i skrift.
Behärskar du något av språken norska, danska, finska, portugisiska, spanska, katalanska, franska eller holländska är det särskilt meriterande.
Har du erfarenhet av Scanias produktionslinje är det också en merit.
Som person är du serviceinriktad, stimuleras av att hjälpa andra människor och har lätt för att sätta dig in i nya problem. För att vi ska trivas tillsammans tror vi att du också är en utåtriktad och positiv person som uppskattar värdet av ett gott samarbete.
Vi erbjuder
Som anställd på Scania erbjuder vi förutom karriär- och utvecklingsmöjligheter andra förmåner som exempelvis personalbil, resultatbonus, tjänstepension, flexibel arbetstid, lunch till reducerat pris och mycket mer. Bor du i Stockholm erbjuder vi direktbuss mellan Stockholm och Södertälje med Scania Job Express.
Ytterligare information
För ytterligare information kontakta Mikael Tammi (Scania Rekryteringscenter) tfn 08-553 711 74, eller Markus Persson (Gruppchef Customer Support) tfn 08-553 511 72.
Ansökan
Ansökan ska innehålla personligt brev och CV. Urval sker löpande under ansökningstiden.
Gör din ansökan via http://www.scania.com/group/en/available-positions/ för att vi ska få korrekta uppgifter. I de fall det uppstår problem med att registrera din ansökan på scania.com så kan du maila din ansökan till kandidatbokning@scania.com
OBS! Ange Scanias Job Id 20172213 i ämnesraden. Bifoga ditt CV, personligt brev samt relevanta betygskopior. Vi behöver också ditt fullständiga namn, adress, e-post och mobilnummer för att kunna registrera din ansökan. Ofullständiga mailansökningar kommer vi ej kunna hantera.
Kontaktpersoner på detta företaget
Randstad .