OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du att varje dag ska vara den viktigaste? Vi spelar en central roll i att upprätthålla rättssäkerheten i vårt samhälle. Gå in på www.aklagare.se och läs mer om vår spännande verksamhet, personligheterna vi söker och de karriärvägar som öppnas.
ÅM2020-1116
Till huvudkontoret i Stockholm söker vi en supportspecialist till vår it-supportfunktion.
Din viktiga vardag-dina a rbetsuppgifter
Som supportspecialist ingår du i Åklagarmyndighetens enhet för verksamhetsstöd it bestående av 15 personer med ansvar för bland annat support. Vi stöttar hela myndigheten och åklagare runt om i hela Sverige med verksamhet som kräver tillgänglighet dygnet runt. Enheten för verksamhetsstöd it är en del av it-avdelningen som präglas av hög servicekänsla och ett ständigt pågående förbättrings- och utvecklingsarbete för att kunna erbjuda framtidens tekniklösningar för Åklagarmyndighetens samhällsviktiga verksamhet.
Du kommer att ingå i en verksamhetsorienterad enhet där du har stora förutsättningar att arbeta självständigt och att utforma hur supporten ska utföras på bästa sätt. Supportspecialisten är en del av första linjens support och är kontaktytan mot it-samordnare, it-administratörer och användare i det dagliga arbetet. Du kommer att ingå som en resurs i supporten med bland annat administration av behörigheter, applikationshantering, bearbetning, fördelning och uppföljning av inkomna ärenden i helpdesken.
Du kommer också att ha ett särskilt ansvar för cåbra-frågor tillsammans med den person som idag arbetar med bland annat samordningsansvar för cåbrasupporten som är en del av den centrala supporten. Cåbra är Åklagarmyndighetens ärendehanteringssystem och har en central och omfattande roll i myndigheten. I det dagliga arbetet ingår ett flertal centrala arbetsuppgifter relaterade till Cåbra och HTM-Cåbra. Fördjupning och felsökning av ärenden i cåbrasupporten, kontakt med verksamheten, webbinarier, samordna information och stöd till cåbrainspiratörer är några av de intressanta och roliga arbetsuppgifter som ingår i rollen. [LE1]
Dina kvalifikationer och kvaliteter
Du måste ha:
Flera års erfarenhet av it-support
En relevant eftergymnasial utbildning med inriktning mot it-support eller utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig
Mycket god kännedom om Cåbra och HTM-Cåbra.
Som person ser vi att du:
Är serviceinriktad och mån om att uppnå hög kundkvalité
Har ett pedagogiskt tillvägagångssätt
Har lätt att ta till dig information
Tar initiativ och hittar relevant information på egen hand
Har en god samarbetsförmåga och är prestigelös
Är självgående, drivande och strukturerar dina arbetsuppgifter med strävan mot ökad effektivitet och nöjda användare
Du trivs i en miljö där du kan komma med nya idéer och angreppssätt på verksamheten. Saklighet och tydlighet i kommunikation med användare och kollegor är något som du ser som naturligt. Du ska ha god kännedom om Åklagarmyndighetens it-miljö och system.
Om anställningen
Anställningen är en tillsvidareanställning med en provanställning på 6 månader.
Tester kan förekomma i rekryteringsprocessen.
Åklagarmyndighetens rekryteringsprocess genomförs säkerhetsprövning av de sökande. Vidare information om vad säkerhetsprövningen innebär finns på Åklagarmyndighetens hemsida.
På grund av arkivbestämmelser sparar vi ansökningar i två år. När du ansöker kommer dina personuppgifter att behandlas enligt offentlighetsprincipen samt personuppgiftslagen. När du skickar din ansökan till oss, samtycker du till detta.
Åklagarmyndigheten som arbetsgivare
Som en del av Åklagarmyndigheten får du över 1 400 kollegor över hela landet. Vi har en central roll inom rättsväsendet och bidrar alla till att upprätthålla rättssäkerheten i vårt samhälle – oavsett vilka våra arbetsuppgifter är. Det gör varje dag till den viktigaste.
Du möter en modern organisation där vi hjälps åt över kompetensgränserna. Vi är övertygade om att olikheter berikar och strävar därför efter en personalsammansättning som speglar samhällets mångfald. Här får du vara delaktig i en spännande vardag och möjlighet till balans mellan arbete och fritid.
Välkommen med din ansökan!
Kontaktpersoner på detta företaget
Linda Billfalk Åkerlund, facklig kontaktperson Saco-S
070-315 56 38
Pia Tanttu, facklig kontaktperson ST
010-562 54 37
Sofia Forsberg, personalhandläggare
010-562 50 48
Stephan Uttersköld, IT-utvecklingschef
010-562 57 52
Ulf Ållebrand, ekonomidirektör
010-562 51 30
Erika Lejnefors, facklig kontaktperson Saco-S
010-562 70 91
Maria Palmquist, facklig kontaktperson ST
010-562 65 23
Mikael Svensson, säkerhetschef
010-562 50 91
Maria Schütt, enhetschef
010-562 50 76
Karin Rosander, Informationsdirektör
010-562 50 10