OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Perido Skills söker en supporttekniker till ett spännande företag i centrala Stockholm. Du kommer att vara placerad IT-avdelningen och dina arbetsuppgifter som supportspecialist innebär agera avdelningens förlängda arm mot lokalkontoren och att fungera som länk mellan Helpdesk och slutanvändare. Tjänsten innebär resor till de lokala kontoren runt om i Sverige. IT-miljön bygger på Microsofts plattformar och arbetet kräver att du är bekväm och kompetent i dessa samt inom områden som nätverk, databaser och Lotus Notes. Arbetet som supportspecialist omfattar främst verksamhetsinriktat stöd till våra slutanvändare och nyckelpersoner på kontoren. I arbetsuppgifterna ingår bl.a. följande: *Projektarbete i samband med etablering av nya kontor, flytt av befintliga kontor samt nedläggning och sammanslagning av kontor (avser IT-stöd). *Projektarbetet i samband med byte av datorer. *Beställaransvar och uppföljning mot befintliga leverantörer av: oHårdvara (PC, mobiltelefon, skrivare, växlar, nätverk). oMjukvara (Applikationer). oHelpdesktjänster. *Utbildning av "IT-ansvariga" och nyckelpersoner på lokalkontoren. *Regelbunden utbildning av/information till utvalda användare. Kravprofil - Relevant utbildning inom IT/data-området - Ett par års erfarenhet av supportrollen är meriterande men inget krav - Goda kunskaper, gärna certifieringar i Microsoft-produkter beskrivna ovan - Du uttrycker dig väl i tal och skrift, även på engelska Du har ett stort intresse för teknik i kombination med att ge service. Som person är du driftig, social och utåtriktad då du har mycket kontakt med användare, leverantörer etc. Du är drivande och är duktig på problemlösning. Vidare har du lätt för att prioritera och ta till dig nya saker.