OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Ulricehamns kommun är inne i en fortsatt tillväxtfas. På bara några år har vi gått från liten till större, utan att tappa vår identitet. I nära samarbete med medarbetare och invånare gör vi mesta möjliga samhällsnytta. För kommunen som arbetsgivare innebär det en unik bredd i uppdragen med goda möjligheter till utveckling för dig som anställd. Vill du vara med och skapa framtiden med oss?
IT är en resultatenhet inom sektor service som levererar IT till Ulricehamn och Tranemo kommun och vi supporterar idag cirka 3300 användare. Vår enhet består av tre team vilka är; användarstöd, infrastruktur samt verksamhetsstöd. Som supportspecialist kommer du att tillhöra teamet för användarstöd.
Brinner du för IT och teknik samt vill vara med i vårt team där vi drivs av att leverera en god service, hög kvalitet och glädje? Då kommer du trivas i vår 1st Line support.
ARBETSUPPGIFTER
I rollen som supportspecialist kommer du att arbeta i vår 1st Line support, där du hjälper våra kunder med IT-relaterade ärenden. Du mottar och registrerar ärenden som inkommer via telefonsamtal och vårt ärendehanteringssystem Nilex under våra öppettider. Med din goda IT-kunskap löser och stänger du många av de ärenden du mottar och i de fall det behövs förlägger du ärenden på IT-tekniker.
Du skapar även enklare guider och instruktioner till våra användare i verktyget InfoCaption.
I denna tjänst ingår det att hantera beställningar av datorer med tillhörande teknisk utrustning, mobiltelefoner, mobilabonnemang och annan kringutrustning som krävs i en IT-miljö. Du kommer att hantera inventarielistor som berör utbyten av IT-utrustning och även utföra fakturering. Din arbetstid är förlagd till dagtid måndag till fredag och beredskap ingår några veckor per år. Din placeringsort kommer vara Ulricehamn.
KVALIFIKATIONER
Vi letar efter dig som har ett stort intresse för IT och gärna några års erfarenhet av IT-support. Din ambition är att nå hög kundnöjdhet genom att, med hjälp av din goda problemlösningsförmåga och ditt stora engagemang, fånga upp och driva ärenden i mål och med det uppnå bästa möjliga lösning för användaren. Du kommer i ditt arbete att ha kontakt med många människor och bygga relationer som skapar en trygg IT-miljö. En av dina främsta drivkrafter är att vilja hjälpa våra kunder och ge dem en positiv kundupplevelse. Som person har du lätt till skratt, nördar kring IT och är samtidigt ansvarstagande.
Förutom ditt stora intresse för IT vill vi att du har:
• Gymnasial utbildning med IT-inriktning eller motsvarande
• Erfarenhet av support i Windowsbaserad IT miljö
• Erfarenhet av Office 365
• Vana av att supporta över telefon/remote
• God erfarenhet av ärendehanteringssystem
• Goda kunskaper inom svenska och engelska är ett krav
• B-körkort är ett krav
Passar detta in på dig? Varmt välkommen med din ansökan!
ÖVRIGT
Vänligen observera att enligt offentlighetsprincipen är ansökningshandlingar allmänna offentliga handlingar som lämnas ut på begäran.
Vi undanbeder oss kontakt med annonsörer och bemanningsföretag under rekryteringen.