OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi söker dig som vill arbeta med att ge support i ett modernt och växande företag där du har möjlighet att utvecklas.
OM KUNDEN OCH UPPDRAGET
Vår kund arbetar med utveckling av programvaror åt företag som internt eller externt levererar service och support. Företaget är verksamt på den Nordiska marknaden och ökar kontinuerligt i omfattning. Idag har de enligt senaste kundundersökningen 98 % nöjda kunder och jobbar ständigt med att bygga långa och goda relationer.
Vår kund har en intern supportfunktion som i dag består av tre personer som hjälper företagets kunder med användarstöd, felsökning samt enklare konfiguration av deras produkter. Ärendena löser de främst via mail men en del via telefon och remote. Alla ärenden registreras och dokumenteras i ärendehanteringssystem.
Frågorna som kommer in till supporten är av komplex natur och varierar mycket. Du kommer att ha kontakt med personer som erhållit utbildning i produkterna men som nu stött på problem och behöver hjälp för att komma vidare.
EFTERFRÅGAD KOMPETENS
Erfarenhet av IT-support.
Förståelse för ITIL processen.
Goda kunskaper i engelska och svenska i både tal och skrift.
Vana att dokumentera.
MERITERANDE
Erfarenhet av att arbeta med TeamViewer, Easit ärendehanteringssystem samt VMware.
PERSONLIGA EGENSKAPER
Vi söker en glad och öppen person som har lätt för att samarbeta och trivs i kontakten med andra människor. Ett stort teknisk intresse och serviceinriktat sätt är viktigt för att trivas i rollen. Vi ser gärna att du har förmåga samt vilja att dela med dig av dina kunskaper och erfarenheter till övriga kollegor.
Du behöver vara en god kommunikatör och ha lätt för att ta egna initiativ. Då arbetet sker i en miljö med högt tempo är det viktigt att du har förmåga att strukturera och prioritera kundernas behov, du ska kunna ge service utöver det vanliga och bygga upp en god och långvarig relation till kunden.
START
Omgående eller enligt överenskommelse
VARAKTIGHET
Tillsvidare, konsultuppdraget kan leda till anställning hos kunden.
OM ATRIVO
Atrivo har sedan starten 2003 fokuserat på att leverera erfaren kompetens inom området IT-infrastruktur. Vår ambition är att vara Stockholms vassaste leverantör av supportspecialister, drifttekniker, tekniska projektledare samt olika typer av linjeroller.
Som anställd hos Atrivo finns det stora möjligheter till utveckling. Vi arbetar med stora välkända företag och erbjuder löpande utbildning. Du blir en del av ett kompetent företag med goda framtidsutsikter.
Vill du jobba med IT är det hos Atrivo du ska vara.