Supportspecialist till service desk

Arbetsbeskrivning

Capgemini strävar efter att vara en lyhörd organisation som verkligen månar om dig som individ och låter dig utvecklas både inom din roll och som person. Nu vill vi förstärka vårt team av supportspecialister till service desken för en av våra globala kunder.

Ditt dagliga arbete kommer att bestå i att arbeta i ett ärendehanteringssystem, där du löser ärenden med hjälp av mail och telefon samt fjärrstyrningsverktyg. Du hjälper till med felsökning av hårdvara och mjukvara. Du arbetar självständigt, men har givetvis stöd av övriga teamet av supportspecialister. Har du erfarenhet av att arbeta i helpdesk och har kunskaper inom Windows operativsystem, hårdvara och lite nätverk så är det dig vi söker!



Vi söker dig som tycker om att supportera och ge service till användare och klarar av att arbeta skift. Service Desken är öppen 24/7 och i rollen som supportspecialist förväntas du arbeta i skift under dag-, kvälls- och nattetid, även under helger.
För att lyckas bra och trivas hos oss, tror vi att du har nedan egenskaper:
· Kundorienterad och serviceminded
· Tidigare erfarenhet av arbete på servicedesk
· Goda IT-kunskaper (nätverk, windows, AD, MS Office, PC, osv)
· God engelska i tal och skrift
· Vidare är det meriterande, men inte ett krav, om du tidigare har arbetat inom retail-branschen och kan ett eller flera nordiska språk.
Om du som person har en positiv inställning, har lätt att lära, och tycker om att arbeta under eget ansvar så kommer du att trivas bra och vara en tillgång för arbetsgruppen.


Med fler än 200 000 anställda i 40 länder firade Capgemini 50 års jubileum 2017. Som en av världens främsta leverantörer av management-, teknik- och outsourcingtjänster, rapporterade gruppen i 2016 en omsättning på 12,5 miljarder Euro. Tillsammans med våra kunder, skapar och levererar vi på Capgemini verksamhets-, teknik- och digitala lösningar som motsvarar kundernas affärsbehov och möjliggör innovation och konkurrenskraft. En starkt mångkulturell organisation ger oss möjligheten att utveckla ett unikt sätt att samarbeta, the Collaborative Business Experience™, som bygger på Rightshore®, vår globala leveransmodell.

Kontaktpersoner på detta företaget

HR Mona Larsson
+46853683936
Head of Recruitment Maria Gill-Hansson
+46 8 5368 4986
Recruiter Britt Inger Salliander
+4685368 4303
Manager help desk Tomas Westelius

Sammanfattning

Besöksadress

Baltzargatan 31
Alvik, Bromma

Postadress

PO Box 4032
Malmö, 20311

Liknande jobb


IT-supportekniker

IT-supportekniker

27 december 2024

Helpdesktekniker

Helpdesktekniker

27 december 2024

Teknisk Support

Teknisk Support

27 december 2024

24 december 2024