Supportspecialist till Service desk

Supportspecialist till Service desk

Arbetsbeskrivning

Har du minst ett års erfarenhet av första linjens IT-support? Har du en passion för att hjälpa andra och har god teknisk förståelse? Vi söker nu en driven och strukturerad person till vår kunds Service desk-team. I denna roll kommer du att vara en viktig resurs som levererar förstklassig teknisk support och löser problem för användare.

Om rollen
I rollen som Supportspecialist kommer dina främsta arbetsuppgifter vara att tillhandahålla förstklassig teknisk support till vår kunds användare. Du kommer att hantera IT-relaterade ärenden som kommer in med professionalism, via både telefon och chatt. Vid behov kan du också förvänta dig att resor kan förekomma i tjänsten. 

Detta är ett konsultuppdrag där du kommer att bli anställd hos oss på Adecco Tech, men utföra ditt uppdrag ute hos vår kund. Uppdraget förväntas påbörjas så snart som möjligt och kommer initialt pågå fram till sista december 2024, med goda chanser till förlängning. 

Om dig
Vi söker dig som har ett stort självgående driv och en strukturerad arbetsmetod. Du är flexibel och engagerad, med en stark analytisk förmåga som hjälper dig att snabbt identifiera och lösa problem. Din entusiasm för att hjälpa andra och ditt öga för detaljer gör dig till en ovärderlig tillgång i teamet. Vi söker dig som nyligen har arbetat i en teknisk supportroll och har fått erfarenhet av felsökning, lösenordshantering, behörighetsadministration med mera. 

För att lyckas i rollen ser vi att du möter följande krav:
• Minst 1 års erfarenhet av första linjens IT-support.
• IT-utbildning.
• Vana vid att följa och arbeta utefter etablerade rutiner och processer.
• God förmåga att kunna kommunicera både tydligt och professionellt 
• Flytande svenska i både tal och skrift.

Om Adecco
Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag. I Sverige finns vi på ca 50 orter och har 5000 anställda. Vår storlek gör att vi har kunder i de flesta olika branscher och en anställning som konsult hos oss leder ofta till att både ditt sociala och professionella kontaktnät växer. Vi på Adecco Tech strävar efter att vara det självklara valet för våra konsulter och visa vägen till de bästa jobben.

Om ansökan
När vi tagit emot din ansökan kommer första steget i processen vara ett mail med ett eller flera tester, beroende på hur din ansökningsprocess har sett ut hos oss innan. Adecco använder tester som en del i processen i syfte att göra en så kvalitetssäkrad och rättvis bedömning som möjligt. Ansök gärna med ett uppdaterat CV på svenska!

Kontaktuppgifter
Har du frågor är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare:
Beatrice Arvidsson via Beatrice.Arvidsson@adecco.se  

Om din fråga rör registrering, var god kontakta Adeccos Kandidatsupport via info@adecco.se  

Välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Tove Östberg

Leila Mekidiche
08-598 981 58
Per Östman
0736847137
Lovisa Kvam
0859898002
Sandra Jonsson
08-598 980 22
Annmarie Lund

Linda Josephson
08-598 980 00
Lena Wassen
0736847486
Zandra Briseid
08-59898006
Mary Cairns
0736847147

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Adecco Sweden AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 23 augusti 2024
  • Ansök senast: 22 september 2024

Besöksadress

Kungsgatan 60
None

Postadress

Kungsgatan 60
STOCKHOLM, 10224

Liknande jobb


QC support admin

QC support admin

20 december 2024

Technical Support till Micropower

Technical Support till Micropower

20 december 2024

20 december 2024