Supportspecialist till Servicecenter

Supportspecialist till Servicecenter

Arbetsbeskrivning

Servicecenter är en avdelning inom Område Kundtjänst som består av ca 70 medarbetare där även telefonväxeln och förvaltning av telefoni ingår. I Servicecenter tar vi emot felanmälningar, beställningar samt ger support och förmedlar ärenden inom IT, vård- och administrativa system, fastighetsfrågor, telefoni, städ och transport. Till oss kommer också alla medarbetare och kommunanställda för att få sitt eTjänstekort utfärdat.

Avdelningen består av gruppen Första linjen och eTjänstekort, IT- och telefonisupport samt Systemsupport. Som medarbetare i gruppen Systemsupport kommer du främst arbeta med inriktning mot administrativa system samt ha en viktig roll i mötet med våra kunder både via telefon och när kunder besöker Servicecenter. Gemensamt för oss är vår mycket höga serviceanda. Ett gott bemötande och en bred kunskap om Region Örebro län som helhet kännetecknar vårt glada gäng.

En medarbetare i vårt team kommer gå på föräldraledigt och nu söker vi dig som vill arbeta som supportspecialist under 12 månader, med start redan i maj för att ha möjlighet att få en bra introduktion.
Du kommer täcka både för sommarsemestrar, samt under medarbetarens föräldraledighet.

Mer information om Servicecenter finns på Region Örebro läns webbplats.

Arbetsuppgifter:
Arbetet innebär att ge stöd och support i Regionens ekonomisystem Raindance, avvikelsehanteringssystem Platina och katalogtjänst (KOLL). Som supportspecialist kommer du guida, hjälpa och svara på frågor från alla verksamheter inom Region Örebro län. Du kommer även ta emot felanmälningar och hantera behörigheter till systemen.

När våra kunder ringer, tar vår första linje emot samtalet och hjälper till med en begränsad mängd frågor och slussar övriga samtal vidare till den andra linjen. Ärenden som inte kan lösas av den andra linjen läggs vidare till bakomliggande organisation inom Regionservice som utgör tredje linjens support.

Kvalifikationer:
Du har minst gymnasial utbildning och du ska kunna uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska.

Då stor del av arbetet innebär att ge support via telefon bör du ha vana från denna typ av kundsupport och ha en god pedagogisk förmåga. Du trivs med kundkontakter, är serviceinriktad och kan ge ett professionellt bemötande till våra användare.

Vi fäster stor vikt vid din sociala kompetens, din samarbetsförmåga och din förmåga att även arbeta självständigt. Vi ser att du är driven och har viljan att utveckla både dig själv och tar initiativ i interna förbättringsarbeten. Du är intresserad av utveckling, följer trender och håller dig uppdaterad inom dina kunskapsområden.

Tillträde:
Enligt överenskommelse
Om organisationen:
Regionservice arbetar med service till Region Örebro läns verksamheter. Hos oss finns många olika arbetsuppgifter och expertis inom bland annat IT, fastighet, kost, städ, logistik, medicinsk teknik, support, upphandling, arkivering och administration. Vi har också ett strategiskt ansvar för utveckling av våra verksamheter. Våra 950 medarbetare är vår stora tillgång för att göra ett gott arbete med kundens fokus. Vi drivs av ett stort engagemang för helhetssyn, samverkan och utveckling av arbetsmetoder.

Region Örebro län är en av länets största arbetsgivare och en viktig tillväxtmotor i regionen. Vi arbetar för människors hälsa, trygghet och välbefinnande och för länets utveckling. Hos oss finns spännande och viktiga jobb inom bland annat hälso- och sjukvård, tandvård, kollektivtrafik, kultur och näringslivsutveckling. Tillsammans skapar vi ett bättre liv.

Hemsida: Vill du veta mer om vad vi erbjuder dig eller hur det är att leva och bo i vårt län, läs mer på www.regionorebrolan.se/vierbjuderdig
Ansökan ska innehålla fullständig CV med meritförteckning, personligt brev samt adressuppgifter och ärendenummer till sökt tjänst. Intyg, betyg, examensbevis med mera ska lämnas vid en eventuell intervju.

Övrigt:
Vi har gjort vårt medieval för denna rekrytering och undanber oss därför erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annonsering.

Artiklar i detta ämnet

  1. Gratis kontantkort - Hur då?

Kontaktpersoner på detta företaget

Chef Larsson, Ing-Marie

Chef Delnavaz, Daniel
0581-85330
Avdelningschef Wennerlund, Jan
019-6026113
Verksamhetschef Jansson, Annsofi
019-6028808
Avdelningschef Larsson, Yvonne
019-6027181
Avdelningschef Garpenholt, Lottie
0581-85287
Verksamhetschef Tegelberg, Åke
019-6024050
Verksamhetschef Kullberg, Gill

Verksamhetschef Neander, Ulla
0583-85760
Avdelningschef Jangentorp, Lena

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Region Örebro län
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 16 februari 2022
  • Ansök senast: 27 februari 2022

Besöksadress

se hemsida
None

Postadress

Box 1613
Örebro, 70116

Liknande jobb


Telefonist/Receptionist till Regionens kontaktcenter i Östersund

Telefonist/Receptionist till Regionens kontaktcenter i Östersund

14 november 2024

14 november 2024

13 november 2024

11 november 2024