OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Rikspolisstyrelsen, Polisens verksamhetsstöd (PVS), Polisväsendet IT-service (PVIT) söker supportspecialister till Supportcenter med placering i Stockholm, ref.nr 21/08 och Malmö, ref.nr 22/08. PVIT består av sektionerna Teknisk Infrastruktur, Applikationsdrift och IT-center, regionerna Syd, Väst, Öst, Stockholm, Mitt och Nord samt Enhetsstöd.Supportcenter tillhör sektionen IT-Center.Supportcenter har till uppgift att stödja Polisen gällande problem, beställningar och information relaterat till IT-infrastruktur avseende data, radio, telefoni, lås och larm.Supportcenter finns på två orter, Stockholm och Malmö, men hanteras som en enhet.Supportcenters verksamhet pågår året runt och dygnets alla timmar. Arbetsuppgifter Din huvudsakliga arbetsuppgift är att ge IT-support i linje 1 till Polisen både som mottagare och handläggare.Som mottagare tar Du emot felanmälan via telefon, bedömer om det är något som kan lösas direkt eller om det ska vidarebefordras till handläggare.Som handläggare har Du ingen telefonpassning utan arbetar med tidskrävande ärenden.Du kommer att rotera mellan funktionerna mottagare och handläggare.Kvalifikationer (Krav) - Vi söker dig som har minst ett års arbetslivserfarenhet inom suppport/helpdesk eller liknande där du har använt telefonen som arbetsredskap.- Du kan uttrycka dig mycket väl i tal och i skrift på svenska.- Du har goda baskunskaper gällande PC, kringutrustning och nätverkskommunikation.- Du har goda kunskaper inom Novell NetWare, eDirectory och GroupWise.- Du har goda kunskaper i Microsoft Windows NT/XP (Vista meriterande).-Du har goda baskunskaper om ärendehanteringssystemet ARS eller likvärdigt system.Meriterande - Goda kunskaper i MS Office.- God förståelse för ett processinriktat arbetssätt.- Erfarenhet av remotehanteringsverktyg.- Kunskap om ITIL - IT Infrastructure Library. Personliga egenskaper - Du har en positiv inställning till människor och livet.- Du är engagerad och pålitlig.- Du tycker om att lära dig nya saker och vill gärna dela med dig av vad du kan till andra.- Du tycker om att lösa problem, är flexibel, ser möjligheter och är bra på att förklara på ett pedagogiskt sätt.- Du har också god samarbetsförmåga, är ansvarskännande, tar egna initiativ och har gott omdöme.Att ge god service är en självklarhet för dig.Vi eftersträvar en jämn könsfördelning på supportcenter och på grund av obalans för närvarande ser vi gärna kvinnliga sökande.Vi sätter även värde på de kvaliteter som etnisk och kulturell mångfald kan tillföra verksamheten.Skiftestjänstgöring kan bli aktuellt.Vi tillämpar 6 månaders provanställning. Säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen genomförs före anställning.Tjänsten kräver svenskt medborgarskap.Vill du veta mer? Välkommen med din ansökan (brev och CV), märkt med ref.nr: 21 /08 för Stockholm och ref.nr: 22/08 för Malmö.