Supportspecialister/IT-tekniker

Arbetsbeskrivning

Rikspolisstyrelsen är central förvaltningsmyndighet för Polisen. Rikspolisstyrelsens huvuduppgift är att utöva tillsyn över Polisen och verka för planmässighet, samordning och rationalisering. Vid Rikspolisstyrelsen finns ett huvudkontor i vilket ingår fem avdelningar samt internrevisionen och staben. Dessutom finns Polisens verksamhetsstöd, Polishögskolan och Rikskriminalpolisen. Rikspolisstyrelsen arbetar enligt beställar-utförar metoden och har totalt ca 2200 anställda. Polisens verksamhetsstöd (PVS) utför tjänster till Polisen i hela landet på uppdrag av RPS huvudkontor. Verksamheten är geografiskt spridd i hela landet. Befattningen är placerad vid Polisväsendets IT-service (PVIT), Servicecenter, Supportcenter(Stockholm) och IT administrativa centret (ITAC) (Malmö) PVIT består av sektionerna Teknisk Infrastruktur, Applikationsdrift och Servicecenter som finns centralt. Dessutom finns regionerna Syd, Väst, Öst, Stockholm, Mitt och Nord. Supportcenter och IT administrativa centret (ITAC) tillhör sektionen Servicecenter. Supportcenter och ITAC har till uppgift att stödja Polisen gällande problem, behörighetshantering, beställningar och information relaterat till IT-infrastruktur avseende data, radio, telefoni, lås och larm. Supportcenters verksamhet pågår året runt och dygnets alla timmar. Arbetsuppgifter Din huvudsakliga arbetsuppgift är att ge IT-support i linje 1 och linje 2 till Polisen både som mottagare och handläggare. Som mottagare tar Du emot felanmälan via telefon, bedömer om det är något som kan lösas direkt eller om det ska vidarebefordras till handläggare. Som handläggare har Du ingen telefonpassning utan arbetar med tidskrävande ärenden. Du kommer att rotera mellan funktionerna mottagare och handläggare. Kvalifikationer (Krav) Vi söker dig som: *har minst ett års arbetslivserfarenhet inom suppport/helpdesk eller liknande där du har använt telefonen som arbetsredskap, *kan uttrycka dig mycket väl i tal och i skrift på svenska, *har goda baskunskaper gällande PC, kringutrustning och nätverkskommunikation, *har goda kunskaper inom Novell NetWare, eDirectory eller AD, *har goda kunskaper inom GroupWise, *har goda kunskaper i Microsoft Windows NT/XP, *har goda baskunskaper om ärendehanteringssystemet ARS eller likvärdigt system. Meriterande *Goda kunskaper i Windows Vista och Windows 7. *Goda kunskaper i MS Office. *God förståelse för ett processinriktat arbetssätt. *Erfarenhet av remotehanteringsverktyg. *Kunskap om ITIL - IT Infrastructure Library. *Erfarenhet eller kännedom om Lean Production. Personliga egenskaper *Du har en positiv inställning till människor och livet. Du är engagerad och pålitlig. *Du tycker om att lära dig nya saker och vill gärna dela med dig av vad du kan till andra. *Du tycker om att lösa problem, är flexibel, ser möjligheter och är bra på att förklara på ett pedagogiskt sätt. *Du har också god samarbetsförmåga, är ansvarskännande, tar egna initiativ och har gott omdöme. Att ge god service är en självklarhet för dig. Vi eftersträvar en jämn könsfördelning på supportcenter och på grund av obalans för närvarande ser vi gärna kvinnliga sökande. Vi sätter även värde på de kvaliteter som etnisk och kulturell mångfald kan tillföra verksamheten. Skiftestjänstgöring kan bli aktuellt. Anställningen är tills vidare men inleds med 6 månaders provanställning. Säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen genomförs före anställning Märk din ansökan med ref.nr 12/10 för tjänsten i Stockholm och med ref.nr 13/10 för tjänsten i Malmö

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Rikspolisstyrelsen
  • 1 plats
  • Heltid
  • Publicerat: 17 februari 2010
  • Ansök senast: 19 februari 2010

Liknande jobb


QC support admin

QC support admin

20 december 2024

Technical Support till Micropower

Technical Support till Micropower

20 december 2024

20 december 2024