Support/Specialisttekniker till Technical Helpdesk (THD), Region Sydväst

Support/Specialisttekniker till Technical Helpdesk (THD), Region Sydväst

Arbetsbeskrivning

Vi söker dig som har ett stort intresse för tekniska utmaningar och kreativa lösningar och vill kliva in i en ny roll som Support/Specialistekniker hos Technical Helpdesk (THD) för Region Sydväst.
Har du jobbat som hisstekniker, eller har kunskaper från hissar från annat jobb och vill gå vidare till en bredare teknisk roll där du både får utbilda, agera tekniskt stöd internt och samtidigt får utveckla dina tekniska kunskaper?
Välkommen med din ansökan !
Teamet består av ett trettiotal Support/Specialistekniker som agerar regionala experter, och 11 samordnare som är våra nationella tekniska experter. På reservdelssupporten sitter två samordnare som är behjälpliga med reservdelsidentifiering.
Förutom jobbet som teknisk specialist på vår helpdesk skapar, anpassar och planerar du kommande utbildningar tillsammans med dina kollegor i ditt team riktade mot våra tekniker ute i fält. Utbildningarna sker både i klassrum och ute på fältet där våra tekniker finns. En del av ditt arbete ingår det såklart att också vidareutbilda dig själv, hålla dig uppdaterad på ny teknik och kommande digitaliserad framtid inom vår produktportfölj.
Eftersom rollen innebär både teknisk specialist kunskaper i kombination med utbildning, vill vi att du har förmågan att:
hitta lösningar utöver det vanliga inom service/underhåll till våra tekniker, maximera säkerheten, samtidigt som driftstopp och kostnader ska minimeras
visa stort engagemang för människor och utbildning, att du drivs av att se människor utvecklas genom ny kunskap och att förse våra tekniker med relevant kompetens

Kvalifikationer
Du har mycket goda hisskunskaper och att du jobbat med hissar i flera år. Vi söker dig som har en bred teknisk gymnasieutbildning eller det vi bedömer likvärdigt. Felsökning och underhåll är en av dina bästa kompetenser, du har en stor fallenhet för att kunna bedöma om åtgärd och lösning i olika tekniska frådeställningar, jobbar med lätthet med felsökning i våra styrsystem, har kunskaper om mekanisk felsökning coh god materialkännedom.
Vi går mer o mer mot digitalsering av våra tjänster och produkter och vill därför att du känner dig bekväm med att ge support kring uppkopplade tjänster, meriterande om du har arbetat med smarta IoT- uppkopplingar och API.
B-körkort är ett krav och du måste behärska svenska och engelska.
Vidare tror vi att du som kollega och medarbetare gärna delar med dig av erfarenhet och kunskap vidare till ditt team.
Placeringsort: Inom Regionen Sydväst ( från Malmö upp till Göteborg)
Om ansökan
Urval kan komma att ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag 2022-09-05 Har du frågor är du välkommen att kontakta: Mickael Lindblom 070-649 63 55 eller Rekryteringsspecialist Lena Sjö, lena.sjo@kone.com
Vi ser fram emot din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Camilla Tjörnemo
0703484859
VD Axel Alm
08-7612626
Moa Johansson
ansokan@misa.se
Försäljningschef Anders Jansson
040-358300
VD Peter Carlsson
040-358300
Personalchef Henrik Lundback
225-35802
Affärsrörelsechef Jonas Nyberg
0225-35813
Produktionsledare Tommie Andersson
070 255 21 73
Enhetschef Lina Werning

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Huvudkontoret
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 3 augusti 2022
  • Ansök senast: 5 september 2022

Besöksadress

Regeringsgatan 25
Stockholm

Postadress

Regeringsgatan 25
Stockholm, 11153

Liknande jobb


25 november 2024

25 november 2024

25 november 2024

2nd line supporttekniker

25 november 2024