Supporttekniker

Arbetsbeskrivning

Redo för en ny utmaning? Nu söker Depona positiva och genuint IT-intresserade supporttekniker med en känsla för service!

Depona AB har som affärsidé att erbjuda företag, organisationer och myndigheter en fysisk och digital arkivtjänst på distans med högsta kvalité och servicegrad. Depona är en av de största aktörerna i branschen och samarbetar med ett stort antal företag, landsting, kommuner och statliga verk.

I rollen som supporttekniker kommer du att vara med och administrera och supportera våra interna IT-system som främst ligger i Windowsmiljö. Arbetsuppgifterna utöver ren support blir bland annat felsökning, underhåll och drift av befintlig utrustning. Du kommer att medverka i utvecklingsprojekt inom IT samt omvärldsbevakning.

Din Profil:

För att trivas och lyckas i tjänsten söker vi dig som har erfarenhet av att arbeta med IT-support och drift. Du kan förklara IT för personer på olika kunskapsnivåer och brinner för problemlösning. Svenska och engelska behärskar du i både tal och skrift.

Du kommer att lösa problem av vitt skilda slag, allt från felsökningar av mjuk- och hårdvara till mer komplexa nätverksinstallationer och spårningar både på plats, remote och via telefon. Du kommer även att få arbeta administrativt och tekniskt med exempelvis underhåll av servrar i Microsoftmiljö, kontohantering, mailhantering och dokumentation av beställningar. Rollen kräver ett självständigt arbetssätt.

Meriterande är:

* Goda kunskaper om Microsoft Active Directory (AD), Group Policy hantering (GPO).
* Goda kunskaper om TCP/IP kommunikation, DNS, DHCP.

Som person är du analytisk, strukturerad samt resultatorienterad och du söker aktivt efter att genomföra förbättringsarbeten. Du har förmågan att arbeta både individuellt samt som en del av en grupp. Du har ett intresse i nya teknologier samt ny teknik och du förstår vikten av att följa processer i det dagliga arbetet och är van vid en tjänst som kräver löpande dokumentation. Du har en utpräglad känsla för kvalitet och då du förväntas ha mycket kontakt med både kunder och kollegor ställs det höga krav på din sociala kompetens.

Organisations-/företagsbeskrivning:

Depona AB är moderbolag i en dokumenthanteringskoncern som omfattar dotterbolagen: Arkivservice Svenskt Arkiv AB, Infoscandic AB och ABM Produkter AB. I koncernen ingår även helägda dotterbolag i Norge, Danmark, Finland och Lettland. Depona koncernen kommer att år 2015 omsätta ca 150 milj kr. Antalet anställda är ca 130 st.

Arkivering och förvaltning sker med tillämpning av den senaste tekniken och innovativa kundanpassade lösningar för att säkerställa och underlätta arkivering och återsökning. Bolagets tjänster omfattar arkivering och konvertering till digitalt format av alla typer av mediabärare som pappersdokument, ritningar, kartor, mikrofilm och fiche, röntgenfilm, olika digitala medier och digital arkivering.

Kontaktpersoner på detta företaget

Platschef Anette Lundås
023-45982 070-6928507
Produktionschef Christian Mossberg
070-6770849
Anette Lundås

Affärsområdeschef Digitala Tjänster Göran Axelsson

Sammanfattning

  • Arbetsplats: DEPONA AB FALUN
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Publicerat: 23 september 2016

Besöksadress

PELLE BERGS BACKE 3
FALUN

Postadress

PELLE BERGS BACKE 3
FALUN, 79150

Liknande jobb


IT tekniker i Kriminalvårdens IT-Servicecenter

IT tekniker i Kriminalvårdens IT-Servicecenter

17 december 2024

Embedded Software Developer

Embedded Software Developer

17 december 2024

Embedded Software Developer

Embedded Software Developer

16 december 2024