OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Lunds universitet grundades 1666 och rankas återkommande som ett av världens 100 främsta lärosäten. Här finns 41 000 studenter och 7 500 medarbetare i Lund, Helsingborg och Malmö. Vi förenas i vår strävan att förstå, förklara och förbättra vår värld och människors villkor.
IT-enheten är en av de fyra infrastrukturenheterna inom de Humanistiska och teologiska fakulteterna som tillhandahåller IT-stöd till alla anställda och studenter.
IT-enheten har funnits sedan 2009 och består av totalt 13 medarbetare. IT-enheten samverkar med universitetets övriga IT-verksamheter samt understödjer informationsverksamheten inom den egna fakulteten.
Arbetsuppgifter
Arbetsuppgifterna innebär främst att ge teknisk support åt våra anställda, både personligen och via fjärrsupport. Du kommer att ingå i ett team som arbetar med IT-support för alla institutioner och enheter inom Humanistiska och teologiska fakulteterna vid Lunds universitet. Arbetsuppgifterna utför du både självständigt och i samarbete med andra. Din placering kommer att i huvudsak att vara på LUX. Supporten innefattar såväl installationer som felsökning och avhjälpande av fel på klientdatorer (Mac OS X, Windows 7/10) och ev. kringutrustning, skrivare, AV-utrustning samt enklare webbärenden.
I rollen som supporttekniker arbetar du med att besvara supportärenden som kommer in via IT-enhetens ärendehanteringssystem eller via telefon/besök.
Viss systemadministration samt arbete i projektform kan också bli aktuellt.
Kvalifikationer
Vi söker dig som har några års erfarenhet av teknisk support och arbete i Servicedesk. Vi ser helst att du har utbildning inom IT på gymnasienivå eller motsvarande. Bred datorkompetens kring hantering av klienter är en förutsättning för att klara arbetsuppgifterna, men goda tekniska kunskaper om både Mac OS och Windows 7/10 är ett krav. Du måste också vara van vid att arbeta med Microsoft Office, ärendehanteringssystem och fjärrsupportverktyg som t ex TeamViewer. Om du dessutom har erfarenhet av System Center Configuration Manager är det ett stort plus. Kunskap om digital ljud- och bildhantering samt erfarenhet av support på avancerad AV-utrustning i föreläsningssalar och liknande är ett krav.
Datorinfrastrukturlösningen är gemensam för de Humanistiska och teologiska fakulteterna och baseras huvudsakligen på en Microsoftplattform med en central domänkontrollant (ActiveDirectory). En installationsmiljö baserad på System Center Configuration Manager är under uppbyggnad. För redigering av statiska webbsidor används Typo3 (CMS), medan utveckling i övrigt sker i PHP. Kunskap om dessa tekniker är meriterande.
Arbetet kräver framför allt att personen i fråga har lätt för att lära, är serviceinriktad och har ett gott bemötande, har god pedagogisk förmåga, förmåga att hantera människor och god samarbetsförmåga. Kommunikation med användare sker både på svenska och engelska, ibland muntligen och ibland skriftligen, vilket innebär att det är viktigt att du har goda kunskaper i såväl det svenska som det engelska språket. Eftersom vissa perioder är väldigt arbetsintensiva krävs en hög arbetskapacitet, liksom stresstålighet och ett strukturerat arbetssätt. Du måste ha en förmåga att arbeta självständigt och att på egen hand skaffa dig den kunskap du behöver. Dessa egenskaper är lika viktiga som den tekniska kompetensen.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Kännedom om verksamheten vid Lunds universitet och de Humanistiska och teologiska fakulteterna värderas högt.
Universitetet tillämpar individuell lönesättning. Ange gärna löneanspråk i din ansökan.
Lunds universitet välkomnar sökande med olika bakgrund och erfarenheter. Vi ser jämställdhet och mångfald som en styrka och tillgång.
Välkommen med din ansökan!
Kontaktpersoner på detta företaget
Birgitta Lastow
+4646 222 32 25/birgitta.lastow@ht.lu.se
Birgitta Lastow
+46462223225
IT-chef HT Birgitta Lastow
+4646 222 32 25 /birgitta.lastow@ht.lu.se