Supporttekniker

Arbetsbeskrivning

Är du en positiv person med analytisk fallenhet och god förmåga att hitta lösningar på problem i IT-system? Tycker du om att hjälpa kunder i deras dagliga arbete samt vill ha möjlighet att göra skillnad på kort tid? Då är det här rätt tjänst för dig!

Din vardag

Du kommer sitta i en servicedesk ute hos vår kund i centrala Stockholm. Du kommer ta emot ärenden främst via telefon och mejl när du ger support till internt anställda på företaget. Till din hjälp har du remote-verktyg och dina kollegor att bolla klurigare ärenden med. Du installerar, felsöker mjukvara såväl som hårdvara och dokumenterar. Uppgifterna innefattar bland annat att arbeta med behörigheter och kontohantering i Active Directory, mejlproblem kopplat till Exchange/Outlook samt nätverksproblem. Du kommer även ansvara för support av skrivare och mobiltelefoner (mail, VIP access, generella problem, hjälp att synkronisera osv).

Vem är du?

Du som person är social och drivs av att använda din pedagogiska förmåga åt att hjälpa och stötta användare med IT-relaterade frågor. Kanske är du precis i starten av din IT-karriär eller har arbetat ett par år och vill fortsätta utvecklas? Här kommer ditt IT-intresse tas väl omhand och du får möjlighet att lösa problem och utöka din kompetens inom området. Vi ser gärna att du har vana av att hantera ärenden i Windowsmiljö, samt av Active Directory, Exchange/Outlook och MS Office. Det är meriterande om du tidigare har arbetat med IT - kundservice/support eller gått en relevant IT-utbildning.

Ansökan

Har du frågor eller funderingar får du gärna höra av dig till Emma Schillerström (emma.schillerstrom@wiseit.se) eller Louice Rolf (louice.rolf@wiseit.se). Vi kan tyvärr inte ta emot ansökningar via mail då vi värnar om din personliga integritet. Du kan läsa mer om hur vi behandlar personuppgifter enligt GDPR i Wise Group-koncernens policy för behandling av personuppgifter.

Välkommen med din ansökan!


Passar vi dig?

Wise IT är ett konsult- och rekryteringsföretag inom IT med huvudkontor i Stockholm. Vår uppgift är att hitta rätt person till rätt IT-jobb, genom rekrytering och konsulter. Tänk dig ett jobb där du får möjligheten att ta nästa steg i din karriär. Oavsett om ditt nästa steg är att hitta din spetskompetens, testa nya saker eller arbeta med den senaste tekniken. Ett jobb med bra lön, trygghet, förmåner och ett stort nätverk. Vi står vi bakom dig hela vägen - i ditt nästa steg.

Kontaktpersoner på detta företaget

Alexander Tonelli
0702186226
Lilian Westin
073 521 65 16
Alexander Tonelli
0702-186226
Catharina Skoog

Julian Firpo
073-5216527
Lilian Westin

Cindy Kristensson
040-6601116
Josefin Roxvall
0735216577
Mathias Gyllander
0735216588
Jonas Larsson

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Wise IT AB Stockholm
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Månadslön - Fast lön
  • Heltid tillsvidareanställning
  • Publicerat: 8 augusti 2019

Besöksadress

Kungsgatan 20, Göteborg
None

Postadress

Box 22109
Stockholm, 10422

Liknande jobb


Supporttekniker sökes till Skolverket!

Supporttekniker sökes till Skolverket!

4 november 2024

IT Support Admin

IT Support Admin

4 november 2024

IT-support sökes

IT-support sökes

4 november 2024