Supporttekniker

Supporttekniker

Arbetsbeskrivning

Supporttekniker


Titel: Supporttekniker | Ort: Borås | Omfattning: Heltid | Start: Enligt överenskommelse 


Har du, liksom vi, stora mängder energi, en ständig strävan mot att förenkla våra företagskunders vardag och evig vilja att lära dig mer?  Besitter du erfarenhet av att ge teknisk support och söker en vardag med stor variation? Kännetecknas du av en positiv attityd och god känsla för service? Då har vi en spännande, utmanande och givande roll för dig. 


Om tjänsten
Som Supporttekniker hos Macforum arbetar du med att ge support till våra företagskunder i huvudsak i Apple-miljö men också inom övrig IT. Arbetet kommer i huvudsak att ske i vårt ärendehanteringssystem samt via telefon och fjärrstyrning. Dokumentation och uppbyggande av kunskapsbas ingår också i uppgifterna. 


I praktiken innebär detta att du tillsammans med dina kollegor ständigt arbetar med att förenkla våra kunders vardag. Macforum arbetar mot vår mission ”Lev ett enkelt liv” och detta vill vi ska genomsyra samtliga affärer och allt vi gör. För rätt person finns det utvecklingsmöjligheter inom företaget.


Vem är du? 
Du är en serviceinriktad, positiv och omhändertagande person som älskar att samarbeta med andra. Du kan hantera olika typer av människor och har en analytisk förmåga att hitta lösningar på tekniska problem samt att förmedla dessa på ett pedagogiskt sätt. Som person är du snabblärd, kundfokuserad och har breda kunskaper inom IT. Du är självmotiverad och har en förmåga att ta egna initiativ i en händelserik miljö.


För att axla rollen ser vi att du:

- Alltid vill bli bättre på det du gör. 
- Har vana av att arbeta på ett strukturerat sätt.
- Besitter goda kunskaper i MacOS, iOS och iPadOS.
- Har goda kunskaper inom Office365.
Meriterande är även att du har kunskaper inom flera molntjänst-lösningar, nätverk, enhetshantering, samt erfarenhet från telefonibranschen. 
Du har en god kunskap i det svenska och engelska språket både gällande tal och skrift.  


Detta kan vi ge dig

Vi är 120 anställda, män och kvinnor i alla åldrar som pratar många olika språk och kommer från vitt skilda bakgrunder. Vi kollegor och chefer har höga förväntningar på varandra men delar också insikten om att man behöver få göra fel för att våga testa nya arbetssätt och kunna lära sig att göra rätt. Macforum är ett företag med tydliga värderingar, där kundnöjdhet, personalnöjdhet och samhällsansvar är självklara kärnvärden, med lika stor vikt som att företaget ska vara lönsamt. Hos oss finns det alltid utrymme för att utvecklas, ta egna initiativ och påverka både sitt eget jobb och verksamheten.


Macforum är en Apple Premium Reseller (APR) och finns på sex platser runt om i Västsverige med auktoriserade service- och garantiverkstäder, företagssäljare, konsulter, backofficer och en webbbutik. Som företag är vi delaktiga i det lokala idrotts- och kulturlivet på de platser där vi finns. Macforum tar tydligt ställning mot diskriminering och utnyttjande av människor och natur. Kollektivavtal är en självklarhet.


Om tjänsten och ansökan
Tjänsten är tillsvidare på 100 % av heltid och utgår från vårt kontor på Göteborgsvägen 19 i Borås. Vi tillämpar provanställning. Vi erbjuder dig att arbeta i ett marknadsledande bolag vars tjänster ligger i tiden. I rollen som supporttekniker hos oss på Macforum kommer du ges möjlighet att vara med på en fantastisk resa i ett bolag som är i ständig rörelse. Urvalet sker löpande så vänta inte med att söka! Ansökan görs via formuläret här till höger.


Har du frågor om tjänsten, kontakta B2B-chef Johan Lidemar på johan.lidemar@macforum.se. 


Vill du vara med? Välkommen med din ansökan.

Kontaktpersoner på detta företaget

Jen Scheffel
0733 43 40 38
Chefsjuksköterska Ulrika Ehrström
070-167 14 52
Liv Hedström

Ulrika Holmgren
0856215919
Torbjörn Fröjd, arbetsledare
0708-790108
Lars Lantz, enhetschef
08-53536575
Chefsjuksköterska Nina Markholm Nordgren
073-966 18 97
Vårdförbundet Clary Marqvardt
08-517 720 93
Verksamhetschef Marianne van Rooijen
073-966 08 63
ST-chef Sofie Graner
070-684 92 39

Sammanfattning

  • Arbetsplats: 7-Eleven Borås
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 5 februari 2020
  • Ansök senast: 8 mars 2020

Besöksadress

Sturegatan 56
STOCKHOLM

Postadress

Sturegatan 56
STOCKHOLM, 11456

Liknande jobb


30 december 2024

IT-supportekniker

IT-supportekniker

27 december 2024

Helpdesktekniker

Helpdesktekniker

27 december 2024

Teknisk Support

Teknisk Support

27 december 2024