Supporttekniker

Arbetsbeskrivning

Landstinget i Kalmar län omfattar Öland och en stor del av sydöstra Sveriges kust med allt från skärgård till Smålands djupa skogar. Här finns många alternativ till boende och ett rikt kultur- och friluftsliv. I landstinget arbetar närmare 7 000 personer fördelade på åtta förvaltningar och fyra folkhögskolor: Hälso- och sjukvårds-, Primärvårds-, Tandvårds-, Psykiatri-, Bildnings-, Trafik-, IT- och Serviceförvaltning. Vårt landsting ses som ett välskött landsting med goda resultat. Att vi har Sveriges mest nöjda patienter och Sveriges bästa tillgänglighet är något vi är stolta över.

Vår IT-verksamhet är komplex och spänner över ett stort arbetsfält, från daglig drift och förvaltning till utveckling. IT-verksamheten är en viktig strategisk resurs och kraft för att bl a bedriva en god hälso- och sjukvård i hela länet. IT-förvaltningen har ett länsövergripande ansvar i IT-frågor i landstinget och har ca 100 medarbetare, indelat i 4 basenheter varva IT Support/Teleservice är en enhet med ca 35 medarbetare.

IT Support/Teleservice söker nu medarbetare:
IT Supporttekniker
Visstidsanställning
IT:2013:13

Arbetsuppgifter
Dina arbetsuppgifter:
Användarsupport inom IT, vilket innebär att vara ett stöd för användare i varierade frågeställningar gällande IT-frågor
Vara en länk mellan användare/verksamhet, systemförvaltare och drift
Supporttekniker innehållande både hård- och mjukvaruservice
Win XP/7-miljö samt Office 2003-2010
IT-logistik
Mobiltelefonhantering och mobilt bredband
Ingå i olika arbetsgrupper

Som medarbetare inom IT-Support har du också uppdraget att säkerställa en god kundrelation. I samverkan med övriga medarbetare hittar man balans mellan kundens önskemål och leverantörens samt teknikens möjligheter.

Arbetsområdet omfattar hela landstinget med placering någonstans i länet.

Kvalifikationer
Vi söker dig som:
Har god IT-kunskap om både hård- och mjukvara
Har god kunskap om mobiltelefoner och mobilt bredband
Har god kommunikationsförmåga såväl skriftlig som muntlig, dvs du ska ha förmåga att vara konkret och tydlig i sättet att förmedla information och uppgifter
Har pedagogisk förmåga att lära ut
Har god samarbetsförmåga
Har logistisk förmåga, då flera aktiviteter pågår samtidigt samt att placera ut olika utrustningar.
Har förmåga att lösa problem
Kan ta egna iniativ och jobba självständigt

Då du kommer att möta olika personalkategorier i dialog om hur system/applikationer skall användas och utvecklas lägger vi stor vikt vid personlig lämplighet, samarbetsförmåga och servicekänsla. Ett krav är att Du har körkort.

Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna tjänst.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Landstinget i Kalmar län KALMAR
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Vi tillämpar individuell lönesättning
  • Allmän visstidsanställning till och med 2014-03-31, med ev möjlighet till förlängning.
  • Publicerat: 9 oktober 2013

Liknande jobb


30 december 2024

IT-supportekniker

IT-supportekniker

27 december 2024

Helpdesktekniker

Helpdesktekniker

27 december 2024

Teknisk Support

Teknisk Support

27 december 2024