OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Datacenter är Östersunds kommuns gemensamma IT-organisation och tillhör Serviceförvaltningen. Enheten Datacenter har 26 medarbetare. Datacenters uppdrag är att med helhetssyn och verksamhetskunskap, tillhandahålla kostnadseffektiva tjänster och tekniska plattformar med hög tillgänglighet. Uppdraget omfattar såväl IT som Telefoni med totalt cirka 10 000 användare inom administration och skolverksamhet samt inom förbund.
Vår IT-miljö består i dag av bl a Windows, Apple, Linux, VMware och Citrix.
Arbetsuppgifter
Du kommer att vara en viktig kugge i vår helpdeskgrupp. I helpdesk har Du tillsammans med andra ansvaret för att lösa kunders IT- och telefoniproblem via telefon, e-post eller ute på plats hos kunder. Du kommer att ge support till användare via telefon och med hjälp av fjärrstyrningsverktyg. Därtill kommer också ärendehantering, felsökning, inköp och uppföljning samt återkoppling till användare.
Kvalifikationer
Vi söker dig som gillar att ge god service och Du drivs av att hjälpa andra! Som medarbetare hos oss är det viktigt att Du gillar ett högt tempo, månar om att göra ett gott arbete och har social kompetens. Du tycker att det är intressant med problemlösning och har en pedagogisk förmåga. Du kan uttrycka dig väl i både tal och skrift på svenska.
Du har för tjänsten relevant dokumenterad utbildning, lämpligen högskolebaserad IT-utbildning eller motsvarande erfarenheter som av arbetsgivaren bedöms som likvärdiga.
Vi söker dig som har erfarenhet inom:
- Kundsupport och telefonsupport
- Windows XP, Windows 7 och Microsoft Office
- Kontohantering, Active Directory
- Olika klientmiljöer såsom Windows, Apple och Citrix
- First Class
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. B körkort erfordras.
Inför rekryteringsarbetet har Östersunds kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare.