OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Academic Work är bemannings- och rekryteringsföretaget för studenter och unga akademiker.Vi är idag Sveriges största arbetsgivare för studenter och har ungefär 1 600 konsulter ute på uppdrag varje månad.Vi verkar för att företag skall erbjudas en kanal för att kunna säkra sin kompetenstillförsel på såväl kort som lång sikt samtidigt som studenter och unga akademiker skaffar sig värdefulla meriter och kontakter inför framtiden.Vår mission är att skapa möjlighet för studenter att få arbetslivserfarenhet vid sidan av sina studier samt hjälpa dem till ett fast jobb.Vi jobbar inom de flesta branscher och med många av Sveriges största företag såväl som med mindre organisationer.Academic Work är idag ett av Sveriges största bemanningsföretag med cirka 100 personer sysselsatta internt.Vi har kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö och Linköping och uppdrag över hela Sverige.Välkommen till framtiden!Academic Work söker för kunds räkning flera supporttekniker.Vår kund erbjuder smarta och flexibla alternativ inom drifts- och förvaltningstjänster, baserat på insourcing och specialiserad outsourcing.Målgruppen är medelstora till stora företag med höga krav på en kvalificerad och driftsäker IT-miljö.I din roll som supporttekniker arbetar du mycket ute hos en av företagets kunder, som i detta fall är belägen i Halmstad.Till de huvudsakliga arbetsuppgifterna hör att jobba med PC frågor, samt nyinstallation och omstallation.Övriga uppgifter kan vara felsökning och anpassning av användarmiljö samt bemanna helpdesken vid frånvaro.Support telefonen hanteras med TeleQ.De program som främst används är Windows och Novell och vi ser gärna därför att du har dokumenterad erfarnhet av detta.Tjänster till detta uppdrag kommer att tillsättas i ett par omgångar, dels omgående och dels successivt under våren. Omfattning: Heltid, till en början 1-2 månader.Det finns dock goda möjligheter att detta behov ökar och att tjänsten förlängs.För att vara aktuell för detta uppdrag måste du: * Vara tekniskt intresserad och kunnig.* Ha goda kunskaper i Novell och Windows, gärna genom certifiering.* Förstå och kunna konfigurera inställningar på både enskilda datorer och på nätverksnivå.Som person är du mycket serviceinriktad och van vid att sätta dig in i användarproblematik.Vi ser gärna att du har erfarenhet av att ha jobbat som service/supporttekniker, gärna inom kommunal verksamhet.
Kontaktpersoner på detta företaget
Julia Frank
040-607 74 80
0701617376
Rekryteringskonsult Louise Olsson
Konsultchefsassistent Chloé Ekeram
Daniel Tängemyr
Konsultchef Fay Godderidge
040-254420
Konsultchef Kerstin Åkesson
Konsultchef Julia Frank