Supporttekniker 1:a linjen

Arbetsbeskrivning

Har du erfarenhet av telefonsupport inom IT och är sugen på en roll som supporttekniker 1:a linjen? Passa då på att söka denna tjänst!

Dina arbetsuppgifter

Du kommer att jobba som supporttekniker 1:a linjen.

Du kommer att agera support till vår kunds användare. Ärendena inkommer främst via telefon men kan även anmälas via epost, fax och webbgränssnitt. När du sitter i vår kunds servicedesk hanterar du bland annat ärenden som gäller datakommunikation, serverdrift, distansåtkomst, arbetsplatsutrustning, skrivare, telefoni och mobiltelefoner. Ärendena berör frågor, beställningar och felsökningar inom ovan nämnda områden.

Du löser ärendena enligt beskrivna rutiner som finns hos vår kund.

En stor del av ditt arbete handlar om att dokumentera ärendena i deras ärendehanteringssystem – detta för att en annan person ska kunna ta över ärendet eller komplettera med ytterligare information.

Tjänsten är en visstidsanställning fr.o.m. mitten av septemver tom årsskiftet 2014/2015.


Om företaget

Vår kund arbetar med att stödja och utveckla sina kunders verksamhet genom att kombinera kunskap om informationsteknologi och kunskap om kommunal verksamhet.

De är ca 80 anställda.


Din profil

Du har goda IT kunskaper vad gäller ovan nämnda områden. Vi ser att du har någon form av eftergymnasial utbildning inom IT.

Du har tidigare erfarenhet av telefonsupport inom IT och god kunskap när det gäller att dokumentera i ett ärendehanteringssystem.

Meriterande är om du har kunskaper inom ITIL.

Du behärskar svenska väl i tal och skrift

Som person är du serviceinriktad och trivs med kundkontakt. Du har förmågan att anpassa dig till kundens kunskapsnivå och att på ett lugnt och tydligt sätt guida användaren för att lösa ärendet på bästa möjliga sätt. Du är företagets ansikte utåt så det är otroligt viktigt att du i varje ärende håller en hög servicenivå.


Om oss

Framtiden AB är ett rekryterings- och bemanningsföretag och vår specialitet är Unga Talanger. Det innebär att vi hjälper våra kunder att hitta de bästa medarbetarna som fortfarande är i början av sin karriär. Just nu har vi hundratals lediga jobb.

Framtiden AB arbetar med både bemanning och rekrytering och vår idé är att minska avståndet mellan utbildningen och arbetslivet. Vi gör vad vi heter – hjälper våra kunder till en bättre framtid genom den personal som vi förmedlar.

För denna tjänst kommer du vara anställd av oss på Framtiden AB och arbeta som konsult hos ett av våra kundföretag.

Villkor

Tillträde mitten av september

Uppdraget är en visstidsanställning t.o.m. årsskiftet 2014/2015, med goda chanser till förlängning.

Urval sker löpande och tjänsten kan tillsättas före sista ansökningsdag, så tveka inte att skicka in din ansökan redan idag

Kontaktpersoner på detta företaget

Linda Gustavsson

Johanna Ahlstrand
0735 16 89 74
Ebba Andersson

Linda Gustavsson
0707-952 832
Karin Adin
0707-661445
Karin Adin
0707-66 14 45
Karin Adin
0735 - 16 89 70
Jennie Forsell
0739 - 55 76 16
Moa Jäder
0707-663955
Sofie Johansson
0735-168996

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Framtiden AB
  • 1 plats
  • 3 - 6 månader
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • Heltid Visstidsanställning
  • Publicerat: 19 augusti 2014

Besöksadress

Teknikringen 10
None

Postadress

Warfvinges väg 29
Stockholm, 11251

Liknande jobb


1 november 2024

1 november 2024

IT-Supporter

1 november 2024

Senior IT Supporttekniker – Solna

Senior IT Supporttekniker – Solna

1 november 2024