Supporttekniker 1:a linjen

Arbetsbeskrivning

Har du erfarenhet av telefonsupport inom IT och är sugen på en roll som supporttekniker 1:a linjen? Passa då på att söka denna tjänst!

Dina arbetsuppgifter

Du kommer att jobba som supporttekniker 1:a linjen.

Du kommer att agera support till vår kunds användare. Ärendena inkommer främst via telefon men kan även anmälas via epost, fax och webbgränssnitt. När du sitter i vår kunds servicedesk hanterar du bland annat ärenden som gäller datakommunikation, serverdrift, distansåtkomst, arbetsplatsutrustning, skrivare, telefoni och mobiltelefoner. Ärendena berör frågor, beställningar och felsökningar inom ovan nämnda områden.

Du löser ärendena enligt beskrivna rutiner som finns hos vår kund.

En stor del av ditt arbete handlar om att dokumentera ärendena i deras ärendehanteringssystem – detta för att en annan person ska kunna ta över ärendet eller komplettera med ytterligare information.

Tjänsten är en visstidsanställning fr.o.m. mitten av juni t.o.m årskiftet 2015/2016 - med goda chanser till förlängning!


Om företaget

Vår kund arbetar med att stödja och utveckla sina kunders verksamhet genom att kombinera kunskap om informationsteknologi och kunskap om kommunal verksamhet.

De är ca 80 anställda.


Din profil

Du har goda IT kunskaper vad gäller ovan nämnda områden. Vi ser att du har någon form av eftergymnasial utbildning inom IT.

Du har tidigare erfarenhet av telefonsupport inom IT och god kunskap när det gäller att dokumentera i ett ärendehanteringssystem.

Meriterande är om du har kunskaper inom ITIL.

Du behärskar svenska väl i tal och skrift

Som person är du serviceinriktad och trivs med kundkontakt. Du har förmågan att anpassa dig till kundens kunskapsnivå och att på ett lugnt och tydligt sätt guida användaren för att lösa ärendet på bästa möjliga sätt. Du är företagets ansikte utåt så det är otroligt viktigt att du i varje ärende håller en hög servicenivå.


Om oss

Framtiden AB är ett rekryterings- och bemanningsföretag och vår specialitet är Unga Talanger. Det innebär att vi hjälper våra kunder att hitta de bästa medarbetarna som fortfarande är i början av sin karriär. Just nu har vi hundratals lediga jobb.

Framtiden AB arbetar med både bemanning och rekrytering och vår idé är att minska avståndet mellan utbildningen och arbetslivet. Vi gör vad vi heter – hjälper våra kunder till en bättre framtid genom den personal som vi förmedlar.

För denna tjänst kommer du vara anställd av oss på Framtiden AB och arbeta som konsult hos ett av våra kundföretag.

Villkor

Tillträde mitten av juni

Uppdraget är en visstidsanställning t.o.m. årsskiftet 2015/2016, med goda chanser till förlängning.

Urval sker löpande och tjänsten kan tillsättas före sista ansökningsdag, så tveka inte att skicka in din ansökan redan idag

Kontaktpersoner på detta företaget

Tobias Lindgren

Gorjana Dubovina
0704 44 97 84
Ida Lundblad
0707-66 19 76
Gustaf Hesslegård

Linn Hansson

Ineta Broxe

Johanna Ahlstrand
0735 16 89 74
Tobias Lindgren
0735 - 16 89 97
Patrik Gustavsson

Caroline Stjerna

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Framtiden i Sverige AB
  • 1 plats
  • 3 - 6 månader
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • Heltid Visstidsanställning
  • Publicerat: 27 april 2015

Besöksadress

Borgmästargränd 1D, Jönköping
None

Postadress

Borgmästargränd 1D
Jönköping, 55320

Liknande jobb


24 december 2024

23 december 2024

IT-supporttekniker till myndighet i Stockholm

IT-supporttekniker till myndighet i Stockholm

23 december 2024

23 december 2024