OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Liseberg är en av Nordens ledande turistattraktioner med 3,4 miljoner gäster årligen. Verksamheten består av nöjespark, restauranger, teatrar och boende, och sysselsätter omkring 350 årsanställda och ca 2300 säsongsanställda. Liseberg omsätter årligen ca 1,2 miljard kronor och ingår i koncernen Stadshus AB som är helägt av Göteborgs Stad.
Liseberg har som mål att bli en av Sveriges bästa arbetsplatser, och vi behöver dig som kan känna glädje och stolthet över att vara en del av vårt varumärke. Här får du bidra till vår utveckling och får en möjlighet att påverka både Lisebergarens vardag och gästens upplevelse av sitt besök. Din arbetsplats finns mitt i Göteborg och du ingår i ett team som brinner för IT och digitalisering.
Liseberg IT
Liseberg IT består av fyra områden; drift, support, utveckling och strategi/metod.
Avdelningen har ett strategiskt och operativt ansvar att bidra till affärsutveckling enligt bolagets övergripande strategi och mål. Vårt uppdrag är att leverera tjänster, plattformar, service och support som skapar möjligheter för verksamheten att lyckas.Nu fortsätter vi att bygga Lisebergs IT-avdelning för framtiden. Vi tillsätter under 2021 ett antal viktiga roller varav supporttekniker-rollen är en av dessa. När vi tillsatt de tänkta rollerna så kommer avdelningen att bestå av 17 medarbetare. Liseberg IT tillhandahåller en mix av egenutvecklade och upphandlade IT-tjänster till våra medarbetare och gäster. En fortsatt digitalisering står högt upp på agendan och det pågår ständigt initiativ för att utveckla affären, lyfta gästupplevelse samt stötta medarbetare. Inte minst nu med öppning av Liseberg Grand Curiosa Hotel samt Vattenparken Oceana inom några år.
Vem är du?
Vi söker dig som är driven, har ett gediget teknikintresse och brinner för att ge exceptionell service. För att lyckas i din roll som Supporttekniker på Liseberg så behöver du kunskap inom Windows 10, Office365 samt grundläggande nätverkskunskap.
Vi ser gärna att du har tidigare supporterfarenhet och telefonvana samt att du har erfarenhet från kontohantering. Då supportteknikerrollen är IT:s ansikte utåt i verksamheten så värdesätter vi högt en god känsla för service, social kompetens och att man obehindrat kan kommunicera på både svenska och engelska. Prestigelöshet och att man är en god teamspelare är viktigt för att lyckas i rollen. Du kommer att arbeta både självständigt och i nära samarbete med dina kollegor där ni hjälps åt att lösa inkommande ärenden från verksamheten.
Din vardag kommer att vara varierande och exempel på arbetsuppgifter kan vara att genomföra installationer, göra felsökningar av datorer, beställa IT-utrustning, flytt av datorutrustning och annan IT-infrastruktur samt att hjälpa användare både via telefon och på plats ute i verksamheten.
Kvalifikationer
Utbildning och erfarenhet:
- Gymnasieutbildning
- Erfarenhet av att jobba i en IT-Support
- Relevant IT-utbildning för rollen
- Kunskap inom Windows 10, Office365 samt grundläggande nätverkskunskap
Personliga egenskaper:
Förutom att dela Lisebergs värdegrund (glädje, säkerhet, omtanke, kvalitet och kreativitet) bör följande egenskaper finnas hos dig:
- Kommunicera obehindrat i tal och skrift på svenska och engelska
- Teknikintresse
- Prestigelöshet och att man är en god teamspelare
- God känsla för service
- En positiv grundinställning
Villkor
Tjänsten som supporttekniker på Lisebergs IT-avdelning är en tillsvidareanställning på heltid som kommer tillsättas omgående. Provanställning 6 månader. Avtalsområde Unionen. Tjänsten följer verksamhetens öppettider och innebär även helgarbete varannan vecka då parken är öppen samt kvällsarbete vid behov.
Har du frågor om tjänsten? Kontakta gärna Driftchef IT Martin Olesen på martin.olesen@liseberg.se
Vi rekryterar löpande varför vi gärna ser att du skickar oss din ansökan så snart som möjligt. Välkommen med din ansökan senast den 22 Mars.