OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
För kunds räkning söker Centric nu en supporttekniker som kommer att jobba i både 1st och 2nd line. Vårt kundföretag är ett av de ledande företagen inom resebranschen med kontor i centrala Stockholm. Supportavdelningen består idag av 4 personer och behöver utökas med ytterligare en resurs för inhyrning. Uppdraget är löpande.
Arbetsuppgifter
Du kommer i rollen som supporttekniker hantera ärenden via både telefon, fjärrstyrning, mail och onsite. Ärendena är av varierande karaktär där du kommer få arbeta med både enklare klientärenden till felsökning, övervakning av Windows Server och Exchangemiljön. Du kommer även att arbeta med administration av Active Directory d.v.s. behörigheter och rättigheter samt kontoadministration, men rollen kan även innefatta administration av mer kvalificerad karaktär. Ditt ansvar kommer även innefatta hantering av skrivarrelaterade problem samt enklare nätverksrelaterade ärenden.
Din profil och kvalifikationen
Vi söker dig som har erfarenhet av en roll som supporttekniker och är van vid att hantera användarproblem som även kan vara av mer kvalificerad karaktär. Du har goda kunskaper inom Windows operativsystem och Active Directory. Vi ser gärna att du har viss erfarenhet inom Windows och Exchange Server miljö från arbetslivet alternativt studier.
Om du även har kunskaper inom Mac ser vi detta som meriterande.
Du har mycket goda kunskaper i svenska samt goda kunskaper i engelska.
Som person är du nyfiken och driven. Du trivs i kontakten med användare och har lätt för att ta till dig ny kunskap. Du har lätt för att anpassa dig till nya grupper och miljöer och har god förmågan att prioritera.
Vad vi erbjuder
På Centric får du de verktyg du behöver för att nå dina mål. Vi erbjuder alla våra konsulter kvalificerade utbildningar och certifieringar inom den senaste tekniken. Vi tycker nämligen att våra medarbetare hela tiden ska fortsätta att utvecklas. Därför erbjuder vi dig möjligheten att lägga upp en individuell utbildningsplan, där vi bekostar såväl studiematerial som själva certifieringarna. Under din utveckling kommer vi matcha din kompetens mot rätt uppdrag i takt med att du avancerar.
Vi med många tycker att vi är Sveriges skönaste IT-bemanningsföretag och vi arbetar aktivt med att utveckla såväl vår interna gemenskap som våra externa nätverk. Därför genomför vi regelbundet spännande aktiviteter där du som konsult får möjlighet att träffa och umgås med dina kollegor under roliga och avslappnande former.
Vi är alltid intresserade av att få kontakt med positiva och engagerade IT-filurer, så registrera din ansökan redan idag! Vi behandlar alla ansökningar löpande och tar gärna emot dig på en intervju om din ansökan passar något av våra uppdrag.
Har du några frågor kring tjänsten? Kontakta Alexander Adolfson på tfn: 0721-775229 eller alexander.adolfson@centric.eu.
Vi har tyvärr inte möjlighet att hantera ansökningar som inkommer via vanlig post eller e-post.
Centric Professionals är ett IT-bemanningsföretag med över 300 konsulter anställda i Stockholm, Göteborg, Malmö, Linköping, Jönköping, Karlstad och Örebro. I Europa har Centric mer än 5000 anställda. Vi specialiserar oss på bemanning, rekrytering och förmedling av tjänster inom IT. Som konsult hos oss har du möjlighet att ständigt bygga vidare på din karriär; plugga till certifikat som är giltiga över hela världen, skaffa dig erfarenheter genom intressanta kunduppdrag och arbeta med utmanande projekt. Vi är självklart ett auktoriserat bemanningsföretag och följer givetvis gällande kollektivavtal tecknat mellan Almega bemanningsföretagen och Unionen.
OBS! Du vet väl att du kostnadsfritt kan ladda ner tusentals e-böcker när du registrerat dig som sökande på vår hemsida. Där finns böcker inom allt från t ex IT, ekonomi, personlig utveckling, karriärstips till hur man skriver ett bra CV.
Gilla oss på facebook så att du inte går miste om nå't. Där listar vi våra lediga tjänster och kommer med tips och trix när det gäller jobbsökande; https://www.facebook.com/CentricSweden.
Sökord IT, tekniker, it-tekniker, supporttekniker, support, support-tekniker, 1st line, first line, 2nd line, second line, helpdesk, service desk, konsult, Consultant, data, Stockholm.
Registrera din ansökan redan idag, då tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.
Kontaktpersoner på detta företaget
Sanna Dorielle
073-3571793
Konsultchef Åsa Åkerlind
0733571792
Konsultchef Sara Johansen
0735159356
Sanna Dorielle
073-3571793
Mikael Wikström
0733-571798
Konsultchef Linda Hansen Gjerling
0734-159369
Konsultchef Sara Dahlström
0768-696495
Konsultchef Carmen Stockman
0734159358
Cecilia Beckman
0734159355
Konsultchef Alexander Adolfson
0721775229