OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi ser en ökad efterfrågan inom 1st och 2nd line supporttekniker i servicedesk hos våra kunder i Göteborgsområdet och söker därför dig som redan trivs i rollen som supporttekniker och vill gå vidare i din utveckling.
Du kommer att arbeta som IT-konsult hos Centric och vara ute på konsultuppdrag ute hos någon av våra kunder i Göteborgsområdet. Vi arbetar främst med långa uppdrag där du kommer att ha en och samma arbetsplats på heltid.
Som konsult på Centric så får du en trygg anställning och samlar på dig värdefull arbetslivserfarenhet på uppdrag hos våra kunder. Din konsultchef stöttar dig i din utveckling där du hela tiden fyller på med nya erfarenheter och kunskaper. En utmärkt möjlighet att göra karriär.
Arbetsuppgifter
Rollen som 1st / 2nd line supporttekniker i servicedesk innebär att hantera inkommande ärenden från användare per telefon, mejl och via ärendehanteringssystem. Du kommer att lösa både enklare ärenden och ärenden som kräver mer av dig. Beroende på din behörighet till olika system så har du mer eller mindre möjlighet att lösa problemet redan vid första kontakt med användaren. Kan du inte lösa ärendet eskalerar du till nästa instans, exempelvis 3rd line eller andra grupperingar eller avdelningar internt eller externt.
Det allra vanligaste är att kunden har en IT-miljö baserad på windowsprodukter, så som Windows 7/10, Office 365, Windows Server etc. Vanligt förekommande ärenden är även relaterade till nätverk, databaser, skrivare, mobiltelefoni, företagsspecifika applikationer med mera. Du kommer även att arbeta med löpande dokumentation. Flertalet av våra kunder arbetar enligt ITIL och enligt SLA.
Vanliga produkter, verktyg och miljöer du hanterar är:
- Windows 7/10
- Office 365
- Azure
- AWS
- SQL
- Mobiltelefoni
- Microsoft Office
- Skrivare
- Nätverk
- Active Directory
- Remoteverktyg
- Ärendehanteringssystem
- ITIL
Din profil och kvalifikationen
Du har något års erfarenhet av rollen som supporttekniker inom IT och har erfarenhet av att supportera i Windowsmiljö. Du får gärna ha med dig en relevant gymnasieutbildning, YH-utbildning eller motsvarande.
Självklart har du ett stort IT-intresse och har skaffat dig relevant kunskap och hållit dig uppdaterad på den senaste tekniken på din fritid. Du har en hög känsla för kundservice och förstår vikten av att bemöta och hjälpa människor, vilket är en stor del av din vardag som IT-konsult och som supporttekniker. Du är informationssökande av naturen och har en god problemlösningsförmåga.
Du har flytande kunskaper i svenska och engelska - i både tal och skrift. Körkort B är meriterande.
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Låter det intressant? Välkommen med din ansökan redan idag.
Vad vi erbjuder
På Centric får du de verktyg du behöver för att nå dina mål. Vi erbjuder alla våra konsulter kvalificerade utbildningar och certifieringar inom den senaste tekniken. Vi tycker nämligen att våra medarbetare hela tiden ska fortsätta att utvecklas, även om de har några år på nacken. Därför erbjuder vi dig möjligheten att lägga upp en individuell utbildningsplan, där vi bekostar såväl studiematerial som själva certifieringarna.
Vi med många tycker att vi är Sveriges skönaste IT-företag och vi arbetar aktivt med att utveckla såväl vår interna gemenskap som våra externa nätverk. Därför genomför vi regelbundet spännande aktiviteter där du som konsult får möjlighet att träffa och umgås med dina kollegor under roliga och avslappnande former.
På Centric är din utveckling i centrum och nu påbörjar vi den resan redan på första intervjun. Alla som jobbar med IT vet att det är superviktigt att hålla sig uppdaterad. Att dessutom vara certifierad är ett värdefullt kvitto på din kompetens som du har nytta av oavsett arbetsgivare och uppdrag. För att visa att vi på Centric förstått hur viktigt detta är, får du nu redan på första intervjun skriva ett valfritt MOS (Microsoft Office Specialist) eller MTA (Microsoft Technology Associate) certifikat till ett värde av 1200 kr. Blir det aktuellt med flera intervjuer får du självklart skriva fler cert. Fattar vi sedan tycke för varandra och du blir anställd – ja, då får du möjlighet att skriva ännu fler cert. På Centric tror vi på kompetensutveckling och bjuder gärna på certifieringar.
Mer om oss
Centric är ett IT-företag med över 380 konsulter i Stockholm, Göteborg, Malmö och Linköping. Vi specialiserar oss på uthyrning av generalister och förmedling av specialister samt erbjuder outsourcing. Som ett av Europas största privatägda tjänsteföretag med över 5 000 anställda i Europa är en sak tydlig; vi tror på människor oavsett om vår kund vill hyra in vår personal eller låta oss göra hela jobbet. Vi är medlem i Almega Kompetensföretagen och följer deras tecknade kollektivavtal med Unionen.
OBS! Du vet väl att du kostnadsfritt kan ladda ner tusentals e-böcker på vår hemsida. Där finns böcker inom allt från t ex IT, ekonomi, personlig utveckling, karriärstips till hur man skriver ett bra CV.
Har du några frågor kring tjänsten? Kontakta Alexandra Fahlström på 0734-159388 eller alexandra.fahlstrom@centric.eu.
Registrera din ansökan redan idag, då tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.
Kontaktpersoner på detta företaget
Sanna Dorielle
073-3571793
Konsultchef Åsa Åkerlind
0733571792
Konsultchef Sara Johansen
0735159356
Sanna Dorielle
073-3571793
Mikael Wikström
0733-571798
Konsultchef Linda Hansen Gjerling
0734-159369
Konsultchef Sara Dahlström
0768-696495
Konsultchef Carmen Stockman
0734159358
Cecilia Beckman
0734159355
Konsultchef Alexander Adolfson
0721775229