OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
För kunds räkning söker vi en social & kundmedveten supporttekniker för långsiktigt konsultuppdrag hos vår kund på södermalm i Stockholm. Kunden som är en koncern med flera bolag inom olika branscher.
Din profil
Vi söker dig som har erfarenhet av IT-support och som har stort kundfokus och tycker om att ge professionell service. Du är lättlärd, flexibel och kan snabbt sätta dig in i nya system och tekniker. Som person är du glad, social och serviceinriktad och har lätt för att samarbeta med andra. Vi ser gärna att du trivs med ett högt tempo och att du kan hantera flera ärenden och processer samtidigt.
I denna tjänst lägger vi stor vikt vid personlig lämplighet och att kunna ge god service och ett bra kundbemötande.
Rollen:
Kunden är en koncern med flera bolag inom vitt skilda branscher vilket gör arbetet omväxlande och utvecklande. IT är central för hela koncernen och du kommer att ingå i ett servicedesk team om fem personer som ger support till företagets ca 200 användare på huvudkontoret samt till ett 30-tal mindre kontor runt om i världen.
Som servicedesk-medarbetare supporterar man kundens användare via telefon, mejl, remote och on-site. Servicedesken hanterar både 1:st och 2:nd line ärenden på en bred nivå - allt från lösenordsbyte, hård -och mjukvarusupport, klientsupport och applikationssupport till felsökning av Windows servrar, koordinering och kontakt med 3:e parts leverantörer. Rollen ställer höga krav på service och kundbemötande.
För att klara av rollen ska du ha goda, generella kunskaper inom:
- Supportera MS Office 2013/16
- Office 365 och kringliggande tjänster
- Supportera datorer med Windows 7 & 10
- Administration i Active Directory och MS Exchange
- Windows server
- Nätverk
- Felsöka hårdvara och kringutrustning
- Ärendehanteringssystem, Service Now är meriterande
- Svenska och engelska i tal och skrift
Välkommen med din ansökan!
Kontaktpersoner på detta företaget
Niclas Nodby