Supporttekniker 1st line

Arbetsbeskrivning

För vår kunds räkning söker vi nu en IT-tekniker som är i starten av sin karriär. Du kommer jobba i ett team som ansvarar för infrastruktur, applikationsutveckling och systemförvaltning inom kundens IT-miljö. Tjänsten är ett långsiktigt uppdrag.

Arbetsuppgifter
Som servicedesktekniker är du den första kontaktpunkten där du ger IT-stöd och service till kunder och slutanvändare. Ditt primära ansvar blir att ge support via telefon och fjärrstyrning samt även registrera inkommande samtal och e-postmeddelanden i ärendehanteringssystemet.

I rollen kommer du göra följande:
Ge IT-stöd, både mjukvara och hårdvara, användarstöd i användningen av datorutrustning, registrera inkommande samtal och e-postmeddelanden i ärendehanteringssystemet. Lösa incidenter / förfrågningar och upprätthålla en hög grad av kundservice för alla supportfrågor och följa alla service Level Agreements, eskalerande av mer komplexa problem till grupper på 2nd / 3rd line.

Din profil och kvalifikationen
Vi söker dig som har en gymnasieexamen eller högre utbildning och erfarenhet av att arbeta inom en serviceorganisation. Som person ska du vara en analytisk lagspelare, driven och serviceminded. Erfarenhet inom Active Directory och Office 365 är meriterande. Du ska ha grundläggande kunskap inom teknik och tekniska termer. Tidigare erfarenheter inom Windows 7/8, Lotus Notes, iPhone och Microsoft Office är önskvärt. Du ska ha utmärkta kunskaper i finska, svenska och engelska, både i tal och skrift. Du har en hög nivå av kundserviceorientering och god kommunikationsförmåga.

Krav
- Gymnasieutbildning med IT-inriktning, alternativt tidigare erfarenhet av IT-support (1år)
- Svenska och engelska i tal och skrift.
- Intresse av IT och vill utvecklas mer inom det.
Meriterande
- Active Directory
- Lotus Notes
- Microsoft Office 365
- B-körkort
Vad vi erbjuder
På Centric får du de verktyg du behöver för att nå dina mål. Vi erbjuder alla våra konsulter kvalificerade utbildningar och certifieringar inom den senaste tekniken. Vi tycker nämligen att våra medarbetare hela tiden ska fortsätta att utvecklas. Därför erbjuder vi dig möjligheten att lägga upp en individuell utbildningsplan, där vi bekostar såväl studiematerial som själva certifieringarna. Under din utveckling kommer vi matcha din kompetens mot rätt uppdrag i takt med att du avancerar.

Vi med många tycker att vi är Sveriges skönaste IT-bemanningsföretag och vi arbetar aktivt med att utveckla såväl vår interna gemenskap som våra externa nätverk. Därför genomför vi regelbundet spännande aktiviteter där du som konsult får möjlighet att träffa och umgås med dina kollegor under roliga och avslappnande former.

Vi är alltid intresserade av att få kontakt med positiva och engagerade IT-filurer, så skicka in din ansökan redan idag! Vi behandlar alla ansökningar löpande och tar gärna emot dig på en intervju om din ansökan passar något av våra uppdrag.
Har du några frågor kring tjänsten? Kontakta Felipe Hallbeck på tfn: 0734-159377 eller felipe.hallbeck@centric.eu.

Centric Professionals är ett IT-bemanningsföretag med över 300 konsulter anställda i Stockholm, Göteborg, Malmö, Linköping, Jönköping, Karlstad och Örebro. I Europa har Centric mer än 5000 anställda. Vi specialiserar oss på bemanning, rekrytering och förmedling av tjänster inom IT. Som konsult hos oss har du möjlighet att ständigt bygga vidare på din karriär; plugga till certifikat som är giltiga över hela världen, skaffa dig erfarenheter genom intressanta kunduppdrag och arbeta med utmanande projekt. Vi är självklart ett auktoriserat bemanningsföretag och följer givetvis gällande kollektivavtal tecknat mellan Almega bemanningsföretagen och Unionen.

Gilla oss på facebook så att du inte går miste om nåt. Där listar vi våra lediga tjänster och kommer med tips och trix när det gäller jobbsökande; https://www.facebook.com/CentricSweden.

OBS! Du vet väl att du kostnadsfritt kan ladda ner tusentals e-böcker när du registrerat dig som sökande på vår hemsida. Där finns böcker inom allt från t ex IT, ekonomi, personlig utveckling, karriärstips till hur man skriver ett bra CV.

Sökord IT, IT-tekniker, support, supporttekniker, support tekniker, support-tekniker, first line, 1st line, desktop, helpdesk, konsult, consultant, data, IT-technician, Sandviken.



Registrera din ansökan redan idag, då tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sanna Dorielle
073-3571793
Konsultchef Åsa Åkerlind
0733571792
Konsultchef Sara Johansen
0735159356
Sanna Dorielle
073-3571793
Mikael Wikström
0733-571798
Konsultchef Linda Hansen Gjerling
0734-159369
Konsultchef Sara Dahlström
0768-696495
Konsultchef Carmen Stockman
0734159358
Cecilia Beckman
0734159355
Konsultchef Alexander Adolfson
0721775229

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Centric Professionals AB Sundbyberg
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Individuell lönesättning
  • Arbetstiden är 40 timmar per vecka -
  • Publicerat: 11 oktober 2016

Besöksadress

Hamngatan 33
Sundbyberg

Postadress

Hamngatan 33
Sundbyberg, 17266

Liknande jobb


28 augusti 2024

28 augusti 2024

28 augusti 2024

22 augusti 2024