Supporttekniker / 1st line

Supporttekniker / 1st line

Arbetsbeskrivning

Om företaget

Vi söker nu en supportmedarbetare till Nordic Choice Hotels first line. SOS Service & Support ingår i avdelningen Technology inom Nordic Choice Hotels och levererar support till alla hotell i Skandinavien och huvudkontoren i Oslo och Stockholm. Idag är de ca 13.000 medarbetare och har närmare 190 hotell.

SOS Service & Support är SPOC – Single Point of Contact - och skall vara den naturliga och centrala platsen för service- och supportfrågor för alla hotellets anställda. Det vill säga en väg in mot support och service för ärendehantering och förfrågningar. SOS Service & Support är involverade i alla faser vid införande, utveckling och förvaltning av NCH’s IT system. De är ett glatt och positivt gäng med stort fokus på att ge kunden bästa möjliga service. Du tillhör support-teamet och sitter på huvudkontoret i Stockholm.

Arbetsuppgifter

I rollen som supportmedarbetare arbetar du att ge teknisk service och support till bolagets alla anställda. Du kommer att ta emot, registrera, kategorisera och prioritera ärenden från användarna som inkommer via telefon och mail.

Rollen innefattar:

-         Lösa fel som anmäls snabbt och effektivt med stort fokus på service

-         Hantera beställningar av tex behörigheter och konton

-         Koordinera och kommunicera lösningar som tas fram i samarbete med bolagets system- och tekniskt ansvariga, både internt och från leverantörer

-         Bidra till kunskapsuppbyggnad inom gruppen och redundant arbete

-         Kontinuerligt bidra till att förbättra det dagliga arbetet och det långsiktiga och därinom ta ansvar för den egna utvecklingen och förkovra sig i arbetet

-         Ge användaren användarhandledning

Systemen och tjänsternas kvalitet är enormt viktig för alla interna användare och kunder. Det ställs därmed höga krav på dess tillgänglighet, prestanda, kvalitet och support av desamma. Företagets ambition på SOS Service & Support är att lösa så många ärenden som möjligt i första kontakten med oss innan ärendet går vidare i lösningsledet.

Din profil

-         God generell teknisk förståelse och kunnande

-         Erfarenhet av service och teknisk support

-         Van att arbeta i ärendehanteringssystem

-         Kunskap inom bl.a. Active Directory, Citrix, molntjänster

-         Goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift

Du har tidigare erfarenhet av teknisk support och är analytisk, strukturerad och lösningsorienterad. Du ser lösningar före problem och har ett starkt kundfokus och är därmed serviceorienterad. Du är flexibel i ditt arbetssätt och van att hantera toppar. Som person är du positiv och har en stark önskan om att ingå i ett team, men även leverera mot individuella satta mål. Har du erfarenhet att arbeta processorienterat (tex ITIL) ser vi det som ett plus.

Har du några funderingar kring tjänsten?

Tveka då inte att höra av dig till:

Talent Acquisition Manager, Christoffer Sjöström, christoffer.sjostrom@totalresurs.se

Kontaktpersoner på detta företaget

Linda Olin Hall

Cecilia Wiborg
073-5227084
Linda Olin Hall

Hanna Malmenbratt
0735227082
Linda Olin Hall
073 522 70 83
Hanna Malmenbratt
073-5227082
Malin Åkesson

Marie Jensen
073 522 70 84
Sanna Åhström

Marie Jensen

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Total Resurs AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 29 mars 2021
  • Ansök senast: 28 maj 2021

Besöksadress

Gustav III:s Boulevard 46, 8tr, Solna
None

Postadress

Gustav III:s Boulevard 46, 8tr
Solna, 16973

Liknande jobb


24 december 2024

23 december 2024

IT-supporttekniker till myndighet i Stockholm

IT-supporttekniker till myndighet i Stockholm

23 december 2024

23 december 2024