OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vår kund söker nu en 1st Line Supporttekniker som ska vara med och hantera incidenter och beställningar.
Uppdragsbeskrivning:
Rollen som Supporttekniker innebär primärt att ta emot och lösa incidenter och beställningar. I rollen ingår även installation av datorer, felsökning av både hård - och mjukvara samt utskick av datorer. Arbetsuppgifter:
Bemanna servicedesk (08:00 – 17:00); ta emot användare, svara på inkommande telefonsamtal och mail
Hantera inkommande ärenden i ärendehanteringssystemet
Säkerställa information och klassning, prioritet etc
Löser incidenter enligt SLA /OLA
Eskalerar till nivå 2 nivå 3
Uppdaterar kunskapsdatabasen
Felsökning av både hård- och mjukvara
Agera dispatch och skicka ärenden till rätt grupp
Utskick av beställda programvaror
Lägga till/ta bort olika typer ut av behörigheter
Administrera användarkonton
Dokumentera lösningar/rutiner för kända fel i kunskapsdatabasen
Utbildning och kunskapsöverföring
Krav för tjänsten:
Utbildning inom IT eller minst 2 års arbetslivserfarenhet inom IT
Minst 2 års arbetslivserfarenhet under de senaste 5 åren i rollen som IT-supporttekniker
Meriterande:
Kunskaper inom ActiveDirectory, Azure Hybrid AD samt Vmware
Som person är/har du:
God samarbets- och initiativförmåga
Stark känsla för service
Nyfiken och ambitiös
Flexibel
Utåtriktad och kommunikativ
Ödmjuk och förtroendeingivande
Goda kunskaper i svenska och engelska
Omfattning:
100% heltid från 15 april 2024 till 14 april 2025.
Placeringen är på kundens kontor i Sundbyberg och det finns möjlighet att arbeta hemifrån i viss mån.
Övrigt:
Denna tjänst är säkerhetsklassad vilket innebär att man behöver gå igenom en säkerhetsprövning som tar ca 4-6 veckor. Det är inte möjligt att påbörja tjänsten innan det är klart och godkänt.
Du behöver ha svenskt medborgarskap och prata svenska flytande.
Visst låter detta som en spännande roll?
Sök redan i dag så berättar vi mer. Vi behöver en ansökan inkluderat CV som matchar vår kunds önskemål. Urval och intervjuer sker löpande så vänta inte med din ansökan då vi behöver komplettera med mer information och anbudstiden är kort.
NXT Interim och NXT Rekrytering är ett nischat och innovativt företag som är verksamma inom konsult och rekryteringsbranschen. Vi är verksamma inom HR, IT, Ekonomi, Sälj och Marknad och har 20 års erfarenhet i branschen. Vi erbjuder våra konsulter bl a sjukförsäkring, remote-arbetsplatser och flera andra förmåner som förgyller deras vardag. Vid projektanställning tillämpar vi kollektivavtal.