Supporttekniker, 1st line

Arbetsbeskrivning

Arbetsbeskrivning
Är du grym på IT, tycker du om den sociala kontakten med människor, vill ständigt utvecklas och utöka dina kunskaper inom IT-området? Då kan du vara den som vi på PEAK söker!

Vi fortsätter att växa och söker löpande efter duktiga supporttekniker.

Arbetsuppgifter
Som supporttekniker kommer du att vara anställd av PEAK men arbetet kommer att vara förlagt ute hos någon av våra kunder. Uppdragen hos kund varar normalt ca 6 månader, därefter matchar vi dig mot ett nytt uppdrag och du får komma ut till en ny kund. I rollen som supporttekniker kommer du att arbeta med support framför allt via telefon och mail.

Din profil
PEAK söker dig som är i starten av din IT-karriär. Kanske kommer du direkt från en KY-utbildning eller har arbetat lite inom IT? Vi ser gärna att du har kunskaper kring Microsoft OS, Officepaketet, Active Directory, TCP/IP samt eventuellt också något ärendehanteringssystem. Du har grundläggande teknisk kunskap och förmåga att lösa inkommande ärenden självständigt, via remote desktop eller på plats.

Som person är det viktigt att du är social, serviceminded och tycker om att hjälpa kunder och/eller medarbetare på ett pedagogiskt sätt. Du bör även vara praktiskt lagd, en problemlösare samt ha förmågan att arbeta självständigt. Som konsult får du möjlghet att komma ut på olika företag i längre uppdrag, du bygger ett stort kontaktnät och får erfarenhet från olika system och mijöer.

Förutom teknisk kunskap är den sociala biten oerhört viktig, att du trivs med att ha kontakt med användare och lösa problem ser vi som en självklarhet.

Som alla våra konsulter ser vi att du är ansvarstagande, noggrann och flexibel. Du är positiv, engagerad och drivande i din roll på företaget och eftersom varje kunds IT-miljö är unik, har du förmågan att snabbt sätta dig in i olika miljöer och arbetsuppgifter.

Vi kan erbjuda dig
På PEAK tycker vi att det är viktigt att våra medarbetare hela tiden fortsätter att utvecklas. Därför satsar vi på att kontinuerligt utbilda och certifiera vår personal. Vi lägger upp en individuell utbildningsplan, där vi bekostar såväl studiematerial som själva certifieringen.

Som konsult är det viktigt att ha ett stort nätverk och en gemenskap. Därför har vi regelbundet konsultaktiviteter där du som konsult får möjlighet att träffa och umgås med andra kollegor under avslappnade former. Förutom utbildning och nätverkande utvecklas du naturligtvis i dina olika uppdrag, där vi arbetar hårt för att matcha din kompetens mot rätt uppdrag i takt med att du avancerar.

Har du några frågor kring tjänsten? Kontakta Emilie Englund på tfn: 031-7578001.

För att söka tjänsten, gå in på http://intern.peak-bemanning.se/hjem/Sokjobb/JobDetails/tabid/50/language/sv-SE/Default.aspx?CommissionId=2474&SkillId=0&LocationId=0

PEAK är ett bemanningsföretag med över 200 konsulter anställda i Stockholm, Göteborg och Malmö. Vi specialiserar oss på bemanning, rekrytering och förmedling av tjänster inom IT, ekonomi och administration.
Som konsult hos oss har du möjlighet att ständigt bygga vidare på din karriär; plugga till certifikat som är giltiga över hela världen, skaffa dig erfarenheter genom intressanta kunduppdrag och arbeta med utmanande projekt. PEAK är ett ekonomiskt oberoende, privatägt företag. Vi följer gällande kollektivavtal från Unionen och är självklart ett auktoriserat bemanningsföretag.

PEAK - BETTER IS ALWAYS POSSIBLE!

Kontaktpersoner på detta företaget

Konsultchef Alexander Adolfsson
0721-775229
Rekryterare Sanna Dorielle
08-50122107 073-3571793
Rekryterare Mikael Wikström
0733-571798
Konsultchef Sara Dahlström
0768-696495
Konsultchef Sara Johansen
08-50122102
Konsultchef Johanna Valtersson
0734-159366
Konsultchef Stefan Cumtell
0733571791
Regionchef Josefine Övegard
0733-571795
Konsultchef Per Nobäck
0734-159360
Konsultchef Emilie Englund
031-7578001

Sammanfattning

  • Arbetsplats: PEAK-IT AB SOLNA
  • 3 platser
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Publicerat: 29 juli 2013

Besöksadress

Parkvägen 2A
SOLNA

Postadress

Parkvägen 2A
SOLNA, 16935

Liknande jobb


QC support admin

QC support admin

20 december 2024

Technical Support till Micropower

Technical Support till Micropower

20 december 2024

20 december 2024