Supporttekniker 1st line

Arbetsbeskrivning

För kunds räkning söker Centric en supporttekniker till Helsingborg som trivs med att hjälpa användare med deras IT-problem, både över telefon och på plats. 

Start: Omgående

Arbetsuppgifter
Du kommer att jobba som 1st line supporttekniker och ta emot inkommande ärenden via telefon. Ärendena kan gälla allt från lösenordsbyte till mail-och skrivarproblem. Vissa dagar kan du även få åka ut på plats för att installera ny utrustning eller göra ominstallationer.

Din profil och kvalifikationen
Vi tror att du som sökande nyligen avslutat din utbildning inom IT. Vi ser gärna att du från en LIA-period eller dylikt har fått erfarenhet av att arbeta i en helpdesk och då även har skaffat dig erfarenhet av Active Directory, Exchange och gärna något ärendehanteringssystem.
Du känner dig bekväm bakom telefonen och trivs med att hjälpa användare med deras problem.

Förutom din tekniska kunskap är din sociala kompetens väldigt viktig. För att lyckas i rollen som support-och onsitetekniker ser vi även att du är en problemlösare, är engagerad och ansvarstagande.

Flytande svenska i tal och skrift är ett krav, så även körkort.
Vad vi erbjuder
Våra konsulter är vår viktigaste resurs och vi gör allt för att du ska vara stolt över att vara en del av oss, en Centricare. Vi med många tycker att vi är Sveriges skönaste bemanningsföretag.

Vi vill att du ska få möjligheten att utvecklas, så oavsett den nivå du befinner dig på idag så har du möjligheten att hos oss få ta certifieringar som vi bekostar. Vi vill även att du som centricare ska lära känna de övriga centricarna, så vi genomför regelbundet spännande och roliga aktiviteter (vi gillar att tävla) där du får möjlighet att träffa och umgås med dina kollegor.

Känns detta spännande? Registrera då din ansökan! Vi går igenom ansökningar löpande.
Har du några frågor kring tjänsten? Kontakta Caroline Nilsson på tfn: 0734-159365 eller caroline.nilsson@centric.eu.

Vi har tyvärr inte möjlighet att hantera ansökningar som inkommer via vanlig post eller e-post.

Centric Professionals är ett IT-bemanningsföretag med över 300 konsulter anställda i Stockholm, Göteborg, Malmö och Linköping. I Europa har Centric mer än 5000 anställda. Vi specialiserar oss på bemanning, rekrytering och förmedling av tjänster inom IT.
Vi är självklart ett auktoriserat bemanningsföretag och följer givetvis gällande kollektivavtal tecknat mellan Almega bemanningsföretagen och Unionen.

OBS! Du vet väl att du kostnadsfritt kan ladda ner tusentals e-böcker när du registrerat dig som sökande på vår hemsida. Där finns böcker inom allt från t ex IT, ekonomi, personlig utveckling, karriärstips till hur man skriver ett bra CV.

Gilla oss på facebook så att du inte går miste om nåt. Där listar vi våra lediga tjänster och kommer med tips och trix när det gäller jobbsökande; https://www.facebook.com/CentricSweden

Sökord IT, konsult, IT-konsult, support, supporttekniker, support-tekniker, 1st line, helpdesk, servicedesk, onsite, onsite-tekniker, onsitetekniker, consultant, data, Helsingborg


Registrera din ansökan redan idag, då tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sanna Dorielle
073-3571793
Konsultchef Åsa Åkerlind
0733571792
Konsultchef Sara Johansen
0735159356
Sanna Dorielle
073-3571793
Mikael Wikström
0733-571798
Konsultchef Linda Hansen Gjerling
0734-159369
Konsultchef Sara Dahlström
0768-696495
Konsultchef Carmen Stockman
0734159358
Cecilia Beckman
0734159355
Konsultchef Alexander Adolfson
0721775229

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Centric Professionals AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Individuell lönesättning
  • Arbetstiden är 40 timmar per vecka -
  • Publicerat: 3 maj 2016

Besöksadress

Hamngatan 33
Sundbyberg

Postadress

Hamngatan 33
Sundbyberg, 17266

Liknande jobb


28 augusti 2024

28 augusti 2024

28 augusti 2024

22 augusti 2024