Supporttekniker 1st  line, Stockholm.

Supporttekniker 1st line, Stockholm.

Arbetsbeskrivning

Brinner du för IT och vill fortsätta utvecklas inom området? Vi på Experis IT söker för vår konsultverksamhet First line Supporttekniker med minst 1 års erfarenhet av IT Support. Då vi har flertalet stora kunder runt om i Stockholm som efterfrågar din kompetens finns stora chanser till både variation i arbetet och utvecklingsmöjligheter. Välkommen med din ansökan!

Hur ser arbetet som Supporttekniker i en Helpdesk ut?

Dina arbetsuppgifter kommer bestå av att ta emot felanmälningar och registrera ärenden.
Du kommer göra initial felsökning och tillämpa kända lösningar för att snabbt återställa användarens problem. I din roll innebär även administration av konton och du har behörigheter till olika system t.ex. AD, Exchange, VPN m.m.

Som supporttekniker kommer du aktivt hålla dig uppdaterad kring kundens interna rutiner/processer och arbeta efter dem. Du kommer även hålla dig informerad om kunders avtal och arbeta för en jämn leverans gentemot kunds avtal.

Även andra arbetsuppgifter kan förekomma och varierar med uppdrag.



Arbetstider: Varierande

Uppdragslängd: Långsiktigt - minst 6 mån med god chans till förlängning

Omfattning: 100 %

Ort: Stockholm

Vem är du?

Vi söker dig som har minst ett års erfarenhet av IT support via telefon samt erfarenhet av ärendehanteringssystem och fjärrstyrningssystem. Vi ser gärna att du även har minst ett års erfarenhet av olika system som t.ex. AD (Active Directory), Exchange, VPN. Mycket goda kunskaper i svenska och engelska är ett krav.

Vidare söker vi dig som är ansvarsfull och strukturerad. Då du daglig kontakt med kund och tar emot dess felanmälningar är det viktigt att du är serviceminded, du ska tycka om att arbeta i ett högt tempo och vara öppen för förändring. Du ska även vara uppgiftsorienterad och tycka om att arbeta både självständigt och i team. Som person är du är lyhörd och har en förmåga att under stress finna rationella och smidiga problemlösningar.


Vad kan vi erbjuda dig?

Förutom en god erfarenhet och ett roligt och intressant uppdrag, ger konsultanställningen dig en rad förmåner.

Som konsult på Experis erbjuds du möjligheten att utveckla dina kunskaper i uppdrag hos några av Sveriges största företag inom flera olika branscher. På Experis är vi stolta över våra konsulter, och tillsammans hittar vi rätt utmaningar för dig. Vi har höga förväntningar på dig, men i gengäld erbjuder vi dig goda utvecklings- och karriärmöjligheter. Vi arbetar tillsammans med din karriärplan, så att både du och din konsultchef har förståelse för just dina mål och vilka kompetenser som du vill utveckla.

Våra konsulter erbjuds en trygg anställning inom kollektivavtal, med bl.a. övertidsersättning, semester, tjänstepension och försäkringar.

Vi värdesätter de kvaliteter som en jämn ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten.



Ansökan

Varmt välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV via länken till höger, urval sker löpande.

Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du frågor om uppdraget eller om rollen som konsult, är du välkommen att maila viktoria.vershovsky@se.experis.com



Sökord: Supporttekniker, IT, IT-support, Helpdesk, First line, AD, Active Directory, IT-tekniker, helpdesktekniker, IT Service Desk Agent

Kontaktpersoner på detta företaget

Jovanka Praizovic
+46 8 508 954 45
Elin Hedberg
08-508 954 39
Susanne Bostam-Edin
08-508 954 63
Ann-Catrine Snis
08-50895453
Jan Falck
08-50895444
Annica Karlsen

Peter Westberg

Johanna Di Sivo
+46 8 508 954 34
Liselotte Sundberg
+46317086785
Camilla Edbom
018-18 59 82

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Experis IT
  • 3 platser
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 9 april 2020
  • Ansök senast: 7 maj 2020

Besöksadress

Norra Kungsgatan 3
None

Postadress

BOX 1125
Stockholm, 11181

Liknande jobb


23 november 2024

22 november 2024

22 november 2024