Supporttekniker / 1st line support / IT-support till företag i Malmö

Supporttekniker / 1st line support / IT-support till företag i Malmö

Arbetsbeskrivning

Om Bravura:

Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas!

Om tjänsten:

Det här är ett konsultuppdrag med goda möjligheter till överrekrytering. I den här rollen får du initialt en anställning hos Bravura, och det är uttalat att företaget har för avsikt att erbjuda dig anställning hos dem på sikt. Detta ger både dig och företaget en bra möjlighet att lära känna varandra samt utvärdera hur ni trivs med ert samarbete.

Om företaget:

Företaget är ett väletablerat företag inom IT-branschen. Mer information om företaget ges vid ett eventuellt intervjutillfälle.

Arbetsuppgifter:

I rollen som IT-support har du och dina kollegor ett brett ansvar där ni svarar på samtliga inkommande ärenden. Därmed innebär inte rollen en klassisk 1st line-roll, utan du förväntas svara på alla typer av ärenden. Du tar främst emot ärenden från kund via telefon men även via mejl. Några exempel på ärenden du får hantera är installationer, uppdatering av program, fel i applikationer, felsökning av nätverk och ärenden kopplat till Microsoft Office 365. Vidare samarbetar du mycket med dina kollegor internt.

Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper:

• Avslutad gymnasial utbildning, gärna inom IT alternativt högskoleutbildning.
• Tidigare erfarenhet som supporttekniker/1st line support.
• Goda kunskaper inom Active Directory och Office 365.
• Grundläggande kunskaper inom Microsoft Azure och nätverk/hosting.
• Goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift.

I rollen som IT-support tar du stort ägandeskap för dina ansvarsuppgifter, utförandet av dessa och säkerställer att alla blir slutförda i tid. Du är engagerad och räds inte att ta egna initiativ för att lösa problem. Därtill är du duktig på att planera och driva ditt arbete framåt och ber om hjälp när det krävs. Vidare har du många interna och externa kontaktytor vilket gör att du förstår vikten av god och tydlig kommunikation. Därtill är du noggrann och arbetar på ett strukturerat sätt för att hela tiden föra ditt arbete framåt.

Övrig information:

Start: Omgående
Plats: Malmö
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här: https://www.bravura.se/din-karriar.

Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, info@bravura.se eller 08-400 240 50 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Sökord: IT support, IT, support, helpdesk, 1st line, first line, supporttekniker, supporttekniker, service, kundtjänst, teknik, helpdeskmedarbetare, Active directory, Office 365, Malmö, Skåne

Kontaktpersoner på detta företaget

Nina Wennersten

Kristina Nicolin

Karin Vannfält-Restorp

Amanda Forssell

Sofie Persson

Karolina Hoti

Josefine Gustafsson

Isabelle Riddez

Johan Ström

Lisa Eklund

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Bravura
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 25 januari 2022
  • Ansök senast: 15 februari 2022

Besöksadress

Hornsbruksgatan 28, 11734 Stockholm
None

Postadress

Långholmsgatan 27
Stockholm, 11733

Liknande jobb


Service desk support

Service desk support

20 november 2024

Supporttekniker - 1st line

20 november 2024

20 november 2024