Supporttekniker 1st Line till Nordlo i Stockholm

Supporttekniker 1st Line till Nordlo i Stockholm

Arbetsbeskrivning

Njuter du av att strosa runt i en park under soliga vårdagar? Slänger du dig gärna i soffan med konsolen till din nya PS5:a efter en lång dag på jobbet? Kanske älskar du att gå ut och testa nya restauranger med vänner, eller vill du hellre beställa hem takeout och titta på Netflix?
Vi på Nordlo söker nu fler medarbetare som tycker att fritiden är viktig men som under arbetstid vill utvecklas tillsammans med oss.

Om dig och rollen som Supporttekniker
Har du nyligen upptäckt vilka grymma sociala färdigheter du har som telefonsupport? Fått försmak för att pilla med sånt som Office 365 och Active Directory, Microsoft Azure och nätverk/hosting - kanske lite Cisco, VPN-tjänster, VMware, Windows Servers, något ärendehanteringssystem? Känner att du inte kommer så mycket längre där du är kanske inte har behörighet att på riktigt testa dina vingar?
Den här är inte en klassisk Helpdesk-roll, utan du får engagera dig i alla möjliga typer av ärenden som varierar mycket i karaktär.
Hos oss jobbar du som teknisk support mot våra företagskunder och hjälper dem att lösa IT-problem. Du är oerhört viktig för oss och våra kunder, eftersom det är du som är den personliga länken i partnerskapen. Du kommer lösa olika typer av ärenden via telefon och E-post, och du kommer att arbeta med att administrera konton och hantera olika system.
Du gillar ansvar och att få ta egna initiativ, vågar fortsätta testa och utvecklas även om det blir fel ibland. Att ha kunden i fokus, en positiv inställning och en metodisk approach gör att du briljerar i den här rollen!
Om du känner igen dig i den beskrivningen, kan detta vara nästa möjlighet för dig. Varmt välkommen med din ansökan!

Krav:
Någon form av IT-utbildning
Goda kunskaper i svenska och engelska

Om Nordlo
Med 850 kollegor på 45+ kontor i Sverige och Norge levererar vi tjänster inom IT-infrastruktur till kunder inom både offentlig och privat sektor. Vi utvecklar våra kunder och stärker deras konkurrenskraft genom ett brett tjänsteerbjudande och skalbara lösningar. Vi finns till för att stärka våra kunder och effektivisera deras verksamhet.
För att du ska och må bra i vår organisation är ditt välmående viktigt för oss. Vi tror på en mångfald och arbetar aktivt för en jämlik och inkluderande företagskultur. Hos oss är det också självklart att du som anställd:
Får en god balans mellan arbetstid och fritid
Är delaktig och har möjlighet att påverka
Ett nära samarbete mellan team och kollegor
Ett lyhört och närvarande ledarskap

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Nordlo Stockholm City AB Stockholm
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 21 april 2023
  • Ansök senast: 28 maj 2023

Postadress

Norra Stationsgatan 61 E
Stockholm, 11343

Liknande jobb


20 november 2024

20 november 2024

Service desk support

Service desk support

20 november 2024